kritiek op mijn nieuwe site (nog wel in ontwikkeling)

ok ik zit nu in een dusdanig stadium dat ik graag wat kritiek wil hebben van de experts die hier rondzwerven.

www.hs-l.com

ik host hem nu hier thuis op mijn server,… TZT gaat hij wel naar een ander domein! (waarschijnlijk naar HS-L.nl en dan gaat mijn zakelijke site ergens anders heen) het is een persoonlijke site over mij!

er zit nog vrij weinig content in, maar dat is de laatste fase,… naar mijn mening!

ik hoop dat jullie veel bugjes vinden… :smiley:
dan heb ik weer wat te doen!

je links pagina staat links (haha) uitgelijnt

Je 'home' pagina is groter dan de andere, op home zie ik n.l. niet direct de gele balk "under construction" Bij de andere zie ik dat wel. Je heb 'm niet gemaakt om te scrollen wel? Ziet er verder leuk uit. Oh nee niet nog een forum? Hahaha Geen tijd om overal te zijn hoor! :) (wel een mooie engine, waarschijnlijk de zelfde als deze?)

Je standaard items verspringen bij sommige links. Ik neem aan dat je home de basis is. weblog, gallery en forum staan die standaard items iets uit het lood!

[quote:6e429bb766="Zout"]je links pagina staat links (haha) uitgelijnt[/quote:6e429bb766]

welke browser gebruik jij? en zou den jullie dat allemaal er ff bij kunnen vermelden.

[quote:da2d06b943="crazy ivan"]Je 'home' pagina is groter dan de andere, op home zie ik n.l. niet direct de gele balk "under construction" Bij de andere zie ik dat wel. Je heb 'm niet gemaakt om te scrollen wel? Ziet er verder leuk uit. Oh nee niet nog een forum? Hahaha Geen tijd om overal te zijn hoor! :) (wel een mooie engine, waarschijnlijk de zelfde als deze?)[/quote:da2d06b943]

ja dat komt omdat er meer tekst op de home pagina staat,… ik ben nog ff met de tabelhoogte aan het kutten.

[quote:dfcd85d722="joostinthehouse"]Je standaard items verspringen bij sommige links. Ik neem aan dat je home de basis is. weblog, gallery en forum staan die standaard items iets uit het lood![/quote:dfcd85d722]

wat bedoel je precies met standaard items?

en als ik denk dat ik weet wat jij bedoeld,…
zag ik het ook van de week bij een vriend van mij op zijn iBook in safari,…
maar hier thuis doet hij het perfect met de uitlijning.

Van een 'graphic designer' zou je wel iets spannenders mogen verwachten vind ik als ik eerlijk ben.

Het is ook lastig te zeggen wat je van een site vindt die nagenoeg leeg is.
Verder zou ik of een nederlandse site maken of een engelse. Of allebei natuurlijk, maar niet doorelkaar op een pagina.
En zo’n zelfgeknipte foto hebben we allemaal wel gemaakt sinds het digi-tijdperk. Kan ook orgineler en spannender.

Het is wat kritisch maar uiteraard alleen maar opbouwend bedoeld.

[quote:0cdfc16688="Roggie"]Van een 'graphic designer' zou je wel iets spannenders mogen verwachten vind ik als ik eerlijk ben.

Het is ook lastig te zeggen wat je van een site vindt die nagenoeg leeg is.
Verder zou ik of een nederlandse site maken of een engelse. Of allebei natuurlijk, maar niet doorelkaar op een pagina.
En zo’n zelfgeknipte foto hebben we allemaal wel gemaakt sinds het digi-tijdperk. Kan ook orgineler en spannender.

Het is wat kritisch maar uiteraard alleen maar opbouwend bedoeld.[/quote:0cdfc16688]

waar staat dan nederlands? bij woonruimte bedoel je?
dat doe ik expres omdat engels sprekende mensen daar toch niets aan hebben. de rest is namelijk allemaal in het engels.
En ik kies er juist niet voor om een hele dynamische site te maken… misschien komt dat wat saai over,… maar ik hou niet van sites waar je helemaal wordt doodgegooid met bewegende dingetjes en piepjes en ga zo maar door!
ook de bedoeling is uiteindelijk om de foto regelmatig te veranderen of zelfs random te maken en de hover via css ook een andere kleur geven die weer bij een andere foto hoort!

en ik vraag kritiek op de interface niet op de inhoud,… inhoud komt later!
als die er ook staat… :smiley: ik wil bijvoorbeeld weten hoe het komt dat de knoppen en de inhoud soms verspringt bij andere mensen en niet bij mij thuis!

maar kritiek is goed en je moet je ook niet inhouden… ik ben alleen eigenwijs en heb vaak een reden. :D!

HS-L

ja ik snap wat je bedoelt peter,.. maar ik zet de site ook in mijn profiel op een paar amerikaanse sites vandaar,.. dan vind ik het leuk als zij het ook kunnen lezen! maar misschien moet ik het wel gewoon tweetalig doen!

ja en wat ik er mee wil,… gewoon een site wat ik doe en wat me bezig houdt. ik moet nog een goeie manier vinden om een gallery en een weblog te combineren,… maar dat wordt lastig want ik kan nog geen PHP, maar het moet wel makkelijk up te daten worden!

HS-L

Met vormgeving bedoel ik niet een bombardement aan bewegende dingetjes, maar een uiting van jouw vormgeverskwaliteiten. Een vormgeving die uitdraagt wat jij wil zeggen met je site, een vormgeving die past bij de inhoud en die in het geval van jouw eigen site past bij jou. Iets eigens dus. Mooi of niet mooi blijft een kwestie van smaak, maar iets eigenzinnigs of nieuws mis ik wel. Zeker als je vertelt op je site dat vormgeven je vak is. Verder hoor ik regelmatig Engels in Utrecht en heb zelf ook ruim een jaar bij Portugezen in huis op kamers gewoond, dus misschien is het nog niet zo'n slecht idee om dat ook in het Engels te doen. Verder vind ik het nummer van de week idee leuk.

Eigenwijs is goed, zolang je je maar niet afsluit voor andere ideeën.

Succes met de site.

Met standaard items bedoel ik de items die op iedere pagina terugkomen (foto bv).En inderdaad ik heb m bekeken op mn iBook in Safari.

Hee Harold, nog ff zeiken over dat Engels; op de 'contact'-pagina staat een combinatie van Nederlands en Engels in één woord: "adress". In het Nederlands is het 'adres' en in het Engels "address" maar één 'd' en twee keer een 's' in hetzelfde woord kan dus niet. Persoonlijk vind ik het combineren van talen voor de rest niet heel erg of zo. Zelf bedien ik mezelf ook naar believen van welke taal ik ook wil/kan.

Zoals je weer vind ik dat het, qua taal, zo goed mogelijk gedaan moet worden maar voor de rest vind ik het er allemaal leuk uit zien :slight_smile:

De grote foto van jou vinde ik geen bezwaar. Het is immers jouw site.

Ik neem aan dat je geen ‘under-construction’ pagina’s online gaat knallen in de definitieve versie? Dat vind ik namelijk (een) doodzonde…

[quote:f286c07240="HS-L"][quote:f286c07240="Zout"]je links pagina staat links (haha) uitgelijnt[/quote:f286c07240]

welke browser gebruik jij? en zou den jullie dat allemaal er ff bij kunnen vermelden.[/quote:f286c07240]

idd. Har… in Exploder staan je “links” links uitgelijnd :roll: vaag…

[quote:cc3590f7e4="tiny"]Ik neem aan dat je geen 'under-construction' pagina's online gaat knallen in de definitieve versie? Dat vind ik namelijk (een) doodzonde...[/quote:cc3590f7e4]

heheh,… nee man,… als die af is gaat die balk weg!

en address is ook aangepast!

[quote:8d4835f45a="tiny"]Ik neem aan dat je geen 'under-construction' pagina's online gaat knallen in de definitieve versie? Dat vind ik namelijk (een) doodzonde...[/quote:8d4835f45a]

Hoor wie het zegt :stuck_out_tongue: :wink:

[quote:4ecc2a755f="Syndic"][quote:4ecc2a755f="HS-L"][quote:4ecc2a755f="Zout"]je links pagina staat links (haha) uitgelijnt[/quote:4ecc2a755f]

welke browser gebruik jij? en zou den jullie dat allemaal er ff bij kunnen vermelden.[/quote:4ecc2a755f]

idd. Har… in Exploder staan je “links” links uitgelijnd :roll: vaag…[/quote:4ecc2a755f]

hmm,… zo zie ik het: (en zo zag ik het van de week bij DJVE ook)
[img:4ecc2a755f]http://www.hs-l.nl/Extras/website_explorer.jpg[/img:4ecc2a755f]
met versie:
[img:4ecc2a755f]http://www.hs-l.nl/Extras/versie_explorer.jpg[/img:4ecc2a755f]

heel raar,… waar zou het door kunnen komen?

Hoe zo is het uploaden van "under construction" pages volgens jou een "doodszonde"? - Uit nieuwsgierigheid...

Als je niets op de pagina hebt, kan je beter de link er naar naar toe weghalen. Anders creëer je een vraag om er vervolgens niet aan te beantwoorden. Dit is slechts mijn persoonlijke mening. Tenminste, ooit gehoord van een GoLive docent maar ik ben het erg met hem eens...

Voor wat betreft mijn eigen site, het is nooit echt een site geweest. Het is slechts een uploadplek waar ik achter de schermen gewoon plaatjes en testsites neerkwak. Ik vind dit ook heel wat anders dan een ‘under construction’ pagina maar ik vind het leuk dat je wakker en kritisch bent, hoor Syndic :wink:

Voor een eigen forum moet je kijken op phpbb.com . Dit forum gebruikt macosx.nl ook en ook ik heb hem op mijn site staan. Als je het forum gaat installeren moet je wel goed de lijnen volgen anders kom je er niet goed uit. Gebruik ook altijd een backup want er kan makkelijk wat fout gaan.

Als je ergens problemen mee hebt kan je naar phpbb.nl gaan om het op te lossen, en als je mij toevallig ziet op het forum stuur dan maar een PB’tje.

Hier zie je mijn phpbb forum :

http://members.lycos.nl/dennisoftware/forum/phpBB2/

Groeten, Dennis

PS De foto op je site vind ik wel cool, alleen staan er een paar benen naast je hoofd :roll: :? Misschien even er uit Photoshoppen?

En misschien vind je een gastenboek leuk?
Kijk dan op www.koekjes.net