Kritische blik op de nieuwe iPad

Ben net in de Apple Store in Amsterdam geweest (geweldig hoor) en daar de nieuwe iPad bekeken.
Ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben. Niet omdat het een slechte tablet is, in tegendeel het is gewoon de beste tablet op de markt. Maar waarschijnlijk om dat ik meer verwachte. Ik heb zelf een iPad2 (en ook een iPad1; eigenlijk alles van Apple). Met name het scherm had ik meer van verwacht. Uitgebreid het scherm getest. In iBook is de tekst wel erg scherp. In YouTube is het maar net wat de kwaliteit van de film is. Hier zie ik echt het verschil met de iPad2 niet. Zelfde geld voor iPhoto. Je moet echte high-res foto's hebben die kraakhelder zijn om het verschil te zien.
De snelheid van het apparaat is wel een tandje hoger dan mijn iPad2.
Dictation werkt niet als je je apparaat in het NL hebt ingesteld. Daar heb ik dus niets aan.
Kwaliteit van de lenzen is voor mij niet van belang. Ik snap trouwens toch niet hoe je met zo'n broodplank staat te filmen of te fotograferen. Met een iPhone kan dat wel heel goed, en daar vindt ik de optische kwaliteit veel belangrijker.
De 4G verbinding is voor Europa niet van belang, voorlopig althans.
Overall te weinig reden om mijn iPad2 te upgraden.

ik ben het eigelijk best wel met je eens !

ik vind btw een upgrade van iPad 2 naar de nieuwe iPad best wel overbodig :P..
van iPad 1 naar de nieuwe iPad wel een waardige upgrade :P !

Ik ben het ook totaal met je eens. Had hem gezien bij een collega op mijn werk. Maar kon echt geen verschil merken. En toen zei hij, ja je ziet het bij het uitzoomen (wanneer doe ik dat nu!!!!).
Leuk als je een iPad wilt kopen, maar als update, nee.

Dus doe je dat dan toch niet.
Volgens vele Apple gebruikers is het beter om een model over te slaan.
En dat geldt voor alle Apple producten.
iMac, MacBook Pro, MacBook Air, iPhone en dus ook iPad.

In plaats van dat mensen blij zijn dat hun gadget nu eens niet na een half jaar al 'ouderwets' is, zijn ze nu teleurgesteld dat ze geen reden hebben hem weer snel in te ruilen.

Het is een vreemde wereld. :lol:

[quote=App69 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/kritische-blik-op-de-nieuwe-ipad#post-2386177 time=1333207714]Dus doe je dat dan toch niet.

Volgens vele Apple gebruikers is het beter om een model over te slaan.

En dat geldt voor alle Apple producten.

iMac, MacBook Pro, MacBook Air, iPhone en dus ook iPad.[/quote]

Dat doen de meesten inderdaad.
Tussen een model iMac, MacBook, iPad etc en de volgende generatie daarvan zit meestal niet niet genoeg verschil om te upgraden.
Als je iedere keer zou upgraden kost je dat ook wel een hoop geld...

Ik ben blij met m'n iPad2. Dus niet "nog steeds", nee gewoon blij. Leuk voor mij hè?

@App69,... Om de 1,5 jaar een nieuwe Mac kopen vindt ik wat snel hoor...

Iedereen moet blijkbaar tegenwoordig het nieuwste van het nieuwste hebben, anders is het "oude rommel"... :confused:

[quote=App-ie url=http://www.onemorething.nl/community/topic/kritische-blik-op-de-nieuwe-ipad#post-2386220 time=1333214205]Ik ben blij met m\'n iPad2. Dus niet "nog steeds", nee gewoon blij. Leuk voor mij hè?[/quote]

Ik ben ook blij met mijn iPad 2!
Het is trouwens wel de dunste en lichtste iPad!

[quote=AppleStef url=http://www.onemorething.nl/community/topic/kritische-blik-op-de-nieuwe-ipad#post-2386221 time=1333214269]@App69,... Om de 1,5 jaar een nieuwe Mac kopen vindt ik wat vlug hoor... Die "regel" is eerder toepasselijk voor iOS devices, niet echt voor Macs vind ik.[/quote]

Nee, bij Macs inderdaad wat langer, zeker bij de duurdere modellen, zoals een 17" Pro met SSD en betere processor bijvoorbeeld.
Maar om de 2 à 3 jaar een nieuw basismodel 13" Pro kopen gaat wel (vind ik dan)

iPod Touches zijn integendeel na 2 jaar niet veel meer, zeker niet met de nieuwste software.
Ik heb zelf de Touch 4G met iOS 5.1 maar deze is ook lang niet meer zo snel als hij geweest is...

Ik ben nog steeds tevreden met mijn iPad 1, mijn MacBook uit 2006 en mijn Mac mini met OS X 10.4 uit 2005.

Gek hé?

@Yaris
Tja, mijn MacBook 2006 is ook nog steeds 'still going strong". Hij weet niet van opgeven...:grin:

Mijn Macintosh SE uit 1987 doet het ook nog! ;)

Voor mensen met een iPad 2 is dit inderdaad geen waardige update. Maar voor de mensen die een iPad 1 of helemaal geen tablet hebben is dit veel interessanter.

Ik heb nog geen tablet maar ik ben zeker van plan om de nieuwe iPad te kopen.

Ik heb een DSLR en samen met de nieuwe iPad is dat een prachtige combinatie. Onderweg kan je mooi je foto\'s bekijken en lichte fotobewerkingen doen.

Dus het hangt er echt van af. Heb je nog geen tablet of de iPad 1 is de nieuwe iPad een logische aankoop. Heb je de iPad 2, dan zou ik gewoon nog een jaartje wachten. Of een paar jaar ;)

Zoals met alles is het gewoon de eigen waarde die jij toekent aan de dingen die beter zijn. Voor mij zijn die Retina schermen het absoluut al waard. Wat een verademing. De camera kan me dan weer gestolen worden bijvoorbeeld.

Dus ja.. het is heel simpel: zijn de voordelen het voor jou persoonlijk waard? Ja, dan koop je 'm. Nee, dan sla je een update of apparaat over.

[quote=lordoftheflatbush url=http://www.onemorething.nl/community/topic/kritische-blik-op-de-nieuwe-ipad#post-2386173 time=1333207296]Maar waarschijnlijk om dat ik meer verwachte.[/quote]In feite moet je dus niet ontevreden zijn over de iPad, maar afvragen hoe realistisch de verwachtingen zijn die mensen tegenwoordig overal maar aan stellen. Elke hoop wordt tegenwoordig onbewust veranderd in een irrealistische eis, een nooit gedane belofte. En als het dan niet zo blijkt te zijn zijn jullie teleurgesteld...

@AppleStef, lekiam97, ik werk (amuseer) nog steeds op m'n MacBook uit 2007.
@KarelWillem, it's a crazy world after all.
@unSOUND, van waar komt die irrealistische eis dan bij die mensen?
Ik zou 't niet weten wat er nog meer op/bij moet op bv. een iPad.
Dat er meer rekenkracht en geheugen bij komt is niet meer dan een logisch gevolg. En dat het iOS wat bij geschaafd word.
Misschien beter aan zulke mensen vragen wat ze nou precies meer willen.
Ach, ja. It is, a really crazy world out there.

[quote=App69 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/kritische-blik-op-de-nieuwe-ipad#post-2386302 time=1333226675]@unSOUND, van waar komt die irrealistische eis dan bij die mensen?[/quote]Voornamelijk geruchten.

Wat dacht je van de ( door de commerciële branche aangeleerde ) drang om nooit tevreden te zijn met wat je hebt en altijd maar "meer-meer-sneller-sneller-groter-groter-beter-beter" ?

De massa wordt chronisch onzeker gemaakt met het ene na het andere TV programma waarin je wordt verteld dat je iets verkeerd doet. Of het nu gaat om kleding die je draagt, eten wat je eet, rijgewoontes, inrichting van je huis, je kasel of je energieverbuik, die 3 oliebollen met oud en nieuw, die gevulde kip met kerst, je moet en zal je schuldig en onzeker voelen. Want mensen met een schuldgevoel gaan dat compenseren met presentjes om zichzelf te kietelen, of krijgen de drang om te competeren met mensen om hun heen. Dus als de buurman een 1400 cc auto heeft, kun jij natuurlijk niet met een 1300 aankomen... Wat zullen ze immers lachen om jouw miezerige 1300 cc.

En dat vertaald zich ook door naar de computer-wereld: Mensen die op verjaardagen elkaar gaan proberen af te troeven met hoe snel hun computer opstart om vervolgens te mailen en chatten op een machine met 8 GB ram en een SSD. Tieners die de top-40 als FLAC bestand via een Dr. Dre hoofdtelefoon moeten luisteren, het is allemaal ego-streling.

Mark my words: Maak de mensen zelfverzekerder en de hele economie dondert in elkaar omdat zaken als kudde-gedrag en compensatiedrang weg vallen.

Niet te hard roepen, het CBS vind al dat we (de consument) te weinig besteden.

Met veel groeten,
Venco.