Kruistest iPhone 5 jailbreak

Hallo,

Binnenkort ga ik een kruistest bij de Vodafone winkel voor de iPhone 5.
Word er namelijk gek van dat ik geen 3G heb en als ik het wel heb is het 1 streepje, maar dan is het ook geen 3G want het is dan echt ontiegelijk traag… Ook al met Vodafone aan de lijn gehangen en zij zeiden dat ze mijn netwerk instellingen hebben ‘gereset’… Volgens mij niet, want het werkt nog steeds niet. Ik had dit volgens mij ook bij mijn iPhone 4 en 4S maar dit weet ik al niet eens meer. Op school geen 3G en thuis niet en overal niet. Op heel veel plekken hier in mijn woonplaats gewoon niet… Een van mijn huisgenoten heeft T-Mobile en hij heeft 5 streepjes met 3G.

Nu ga ik dus zaterdag een kruistest laten doen in de Vodafone winkel. Zij doen mijn simkaartje dan in een andere iPhone 5 en een ander simkaartje in de mijne en zo kunnen zij dus zien waar het aan ligt, het kaartje of mijn toestel. Maar ik zit nu met een vraag.

Op mijn iPhone 5 iOS 6.1.2 staat een (evasi0n) jailbreak. Maakt dit wat uit bij Vodafone? De iPhone is bij Apple gekocht en ik heb een sim only abonnement bij hun. Is het beter dat ik de jailbreak er af haal als ik naar de winkel toe ga? Of maakt dit niks uit? Misschien kunnen zij dan de kruistest weigeren of iets dergelijks…

Ik hoor graag van iemand.

Groet,
Rob

Bel ze eens op!

Jailbreak kan er degelijk invloed op hebben. Weigeren zullen ze niet doen, het is tenslotte je eigen keus alleen mocht het blijken dat je sim wel degelijk functioneert in een andere telefoon, zul je zelf op zoek moeten naar een oplossing (aangezien je SO hebt).

Reken er maar opo dat ze de jailbreak de schuld geven zodra ze zien dat die erop zit.
Garanties gelden alleen voor originele toestellen,ook garanties voor netwerk.

De Jailbreak heeft geen invloed op je netwerk en internet maar ik zal gen er wel vanaf halen voor misverstanden met Vodafone. Mijn moeder had precies hetzelfde probleem bij KPN. Toen ze is overgestapt naar Tele2 met tmobile netwerk heeft ze nu alle streepje 3G met haarzelfde iPhone 4