Kruitvat programma voor fotobestellingen crasht...

Hoi allemaal 8)

Vakantie achter de rug en dus m’n foto’s maar eens laten afdrukken bij 't Kruitvat.
Helaas crasht het (nieuwste)bestelprogramma zodra ik verbinding probeer te leggen met de server.
Oeps, dat is jammer voor 't Kruitvat. Geen bestelling bij hen dus.

Maar… toch zou ik de zaak aan de gang willen hebben.

Kortom mijn vraag:

• herkennen jullie dit?
  • hoe los ik e.a. op
  • waar zou de verdenking kunnen liggen (java??)

Ik gebruik een verse installatie van 10.4.2. met alle door apple aangedragen update’s tot op heden en heb een goed werkende internetverbinding zoals jullie zien.

Groet en alvast bedankt voor jullie oplossingen :innocent:
Douwe-Jan

p.s. vorige zomer (2004) toen ik nog met panter werkte, werkte een versie van 't Kruitvat prima en heb ik moeiteloos m’n bestelling kunnen plaatsen.

ja bij werkt het ook niet en ben het maar via Virtual PC gaan doen.

[quote:a1235e35c4="Dbakker"]vorige zomer (2004) toen ik nog met panter werkte, werkte een versie van 't Kruitvat prima en heb ik moeiteloos m'n bestelling kunnen plaatsen.[/quote:a1235e35c4]

Mij lijkt het vooral handig (het liefst ‘en-masse’) het Kruidvat hierop attent te maken. Dat helpt misschien wel beter als het zoeken naar allerlei workarounds.

Doe het dan HIER

Het programma crasht niet altijd hoor. Een bestelling van zo'n 100 stuks gaat hier gewoon goed.

Overigens heb ik het kruidvat er al over bericht op 4-aug j.l. en kreeg het volgende antwoord:

"binnenkort komt er een nieuwe versie voor de Mac. We hebben uw omschrijving voorgelegd aan de verantwoordelijke afdeling en hebben vernomen dat dit dan verholpen zal zijn.

Met vriendelijke groet,

Kruidvat Fotoservice"

Maar even afwachten dus.

Gr,
Marc

Ik heb ook ooit eens Kruidvat gebruikt en het programma deed het naar behoren. Maar ik ben eerlijk gezegd niet zo tevreden over de kwaliteit van hun foto's. Mijn foto's kwamen er vreselijk rood van terug. Maar een ieder heeft zijn eigen ervaringen.

ik vindt het nog steeds het prettigst om m'n foto's op een cdr te branden en bij m'n lokale fotoboer af te leveren.(duurt maar 2 werkdagen)

helemaal nu ik m’n 7 megapixel camera heb, want een foldertje met 90 foto’s is al gauw zo’n 450 mb groot, en dat duurt zelfs met ADSL een tijdje voor het verzonden is.

Al ik ze dan ophaal, kijk ik ze ter plekke even door op foutjes, en die kan je dan altijd terug geven.

ik heb trouwens zelf ook problemen gehad met kruidvat online service, tot 2 keer een paar foto’s van mijzelf niet afgedrukt en wel foto’s van iemand anders erbij !

voor alle duidelijkheid : de door mij verzonden foto's naar de Apple/Kodak service via iPhoto is prima gelukt. Ik zie hier nu dat jullie kiezen voor andere ontwikkelaars. Is dat vanwege prijs?

[quote:d03b570687="Hbbtleon"]voor alle duidelijkheid : de door mij verzonden foto's naar de Apple/Kodak service via iPhoto is prima gelukt. Ik zie hier nu dat jullie kiezen voor andere ontwikkelaars. Is dat vanwege prijs?[/quote:d03b570687]

Yip, dat is vanwege:
a. de prijs, dat geldt wel voor grotere oplagen (0,12 bij > 120 foto’s versus 0,20 bij Kodak Apple)
b. de kwaliteit
Een aantal fotobladen blijven enthousiast over de kwaliteit van het Kruitvat. Eerlijk gezegd heb ik het nog niet vergeleken. Wat de een mooi vind kan iemand anders vreselijk vinden… Binnenkort ontvang ik m’n eerste foto-album via iPhoto. Misschien kan ik er dan iets over vertellen.
8)

ik heb laatst gekozen voor album met harde linnen kaft. mooi afgewerkt , goede foto's, een groot succes bij familie en bekenden. een heel leuke manier om foto's te bewaren en/of presenteren, ook voor commerciele doeleinden.

Probeer het eens bij de HEMA.

Zels altijd goede ervaringen gehad que fotokwaliteit enzo…

Overigens geen ervaring met :apple: bij de HEMA.

Maar er is zowel Webbased als JAVA, dus ik denk dat het wel lukt…

Edit: ook niet eens zo duur…

ik was altijd tevreden over de hema, maar de laatste 2 keer eigenlijk niet. Het papier is vrij dun. En menige foto kwam er aanzienlijk beter uit op mijn eigen printertje thuis (canon pixma ip 4000) op een epson fotopapiertje... Hema had hier en daar zelfs witte randjes aan mijn foto's laten zitten... Ik ga de volgende keer denk ik iphoto maar eens proberen.