kun je Snow Leopard Server draaien op iedere mac

kun je Snow Leopard Server draaien op iedere mac ??

kan ik bijvoorbeeld mijn imac zo maken dat deze als server gaat werken ? of kan ik een ander account aanmaken die ik als server inricht ?

Ik snap de samenhang tussen de 2 vragen niet direct.

Verder kan je Snow Leopard draaien op elke Intel Mac. Dus de G’s en de PPC zullen Snow Leopard niet meer kunnen trekken.

En verder:

[quote:18a27aee45=“Apple”][size=18:18a27aee45][b:18a27aee45]General requirements:[/b:18a27aee45][/size:18a27aee45]

Mac computer with an Intel processor
1GB of memory
5GB of available disk space
DVD drive for installation
Some features require a compatible Internet service provider; fees may apply.
Some features require Apple’s MobileMe service; fees and terms apply.[/quote:18a27aee45]

hij bedoelt of hij mac osx snow leopard server kan draaien op een imac.

of dat hij daarvoor een mac pro / xserve moet kopen.

het lijkt me dat het ook wel werkt op een imac
:sealed:

[quote:67eb1aadb8]kan ik bijvoorbeeld mijn imac zo maken dat deze als server gaat werken ?[/quote:67eb1aadb8] Als het op een mini werkt zal het ook op een iMac met een intel werken.

[quote:67eb1aadb8]kan ik bijvoorbeeld mijn imac zo maken dat deze als server gaat werken ? of kan ik een ander account aanmaken die ik als server inricht ?[/quote:67eb1aadb8]
Kan niet. SL server is een appart besturingssysteem. Met twee verschillende “opstartschijven” zou je SL en SL-server op 1 iMac kunnen draaien maar niet beiden tegelijk kunnen gebruiken!

Het antwoord op je eerste vraag: http://www.apple.com/nl/server/macosx/specs.html - eerste regel links. De rest staat ook wel te vinden op de andere pagina's op de apple site...

Ik keek los over het woordje "server". Excuses

[quote:f08d7c9adc="KingAchille"]Ik keek los over het woordje "server". Excuses[/quote:f08d7c9adc]

Dat was duidelijk :wink:

Als je beiden tegelijk wil draaien kan dat ook (mits je voldoende geheugen hebt). Snow Leopard Server mag je namelijk in een virtual machine draaien onder bijvoorbeeld vmware fusion. Snow Leopard (Client) mag dat helaas niet mee...