Kunnen twee airport kaarten communiceren zonder basisstation

Misschien een domme vraag (ik vond niks hierover in het forum), maar kunnen twee airportkaarten communiceren zonder basisstation. Met andere woorden: Ik wil de nieuwe iMac met ingebouwd airport kopen en vraag me af of, als ik ook een kaart in m'n powerbook stop, ze kunnen verbinden zonder een airport Extreme. En als dat zo is, of de Powerbook dan draadloos kan internetten via de op ethernet aangesloten iMac. Bij voorbaat dank

Geen probleem! Maak een netwerk aan (menubalk> airport > maak netwerk aan) en zet bij je systeemvoorkeuren 'delen' internet aan via airport. Doe dit dan wel op je iMac, wanneer die is verbonden via een 'vast' netwerk. :P

OK, zeer bedankt

ik zal het wel niet goed begrijpen, maar volgens mij heb je sowieso een " draadloze" router nodig die het netwerk signaal ( 802.11g) verstuurd naar de Airport kaarten, dit hoeft niet per se een Airport basisstation te zijn er zijn ook diverse PC routers die het doen, maar zonder zo`n "zender" doen de Airport kaarten niks...

Nou dit ga ik eens rustig afwachten want ik (en anderen) hebben deze vraag in een iets ander context ook gevraagd maar nog steeds geen goed & helder antwoord gezien...

In mijn geval is dus een met airport kaart dat met ADSL verbonden is en de andere een PDA met wifi.

Ok, kom maar met de oplossingen…

[quote:0b934fc6e4="Applemoes"]ik zal het wel niet goed begrijpen, maar volgens mij heb je sowieso een " draadloze" router nodig die het netwerk signaal ( 802.11g) verstuurd naar de Airport kaarten, dit hoeft niet per se een Airport basisstation te zijn er zijn ook diverse PC routers die het doen, maar zonder zo`n "zender" doen de Airport kaarten niks...[/quote:0b934fc6e4]

MacAlexje heeft al een internetverbinding via zijn ethernet-poort… deze verbinding kan hij delen met anderen via een ingebouwde Airport kaart, zonder dat er een basisstation nodig is. Dat is geen enkel probleem.

o.k. ik had dat dus niet helemaal begrepen, dan is het inderdaad geen probleem...