Kunstenaars volg systeem

Dag OMT’ers

Vergeef me. Ik ben wat jaren inactief geweest. Maar met veel plezier kom ik terug met een specifieke vraag. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik werk voor een groot theaterfestival. Wij programmeren zo’n 150 producties (van dus 150 kunstenaars). En wij volgen al deze kunstenaars met een team van 4 mensen. Nu zijn we op zoek naar een manier hoe we met z’n 4’en de kunstenaars zo goed mogelijk kunnen volgen.

Met volgen bedoel ik:

• per kunstenaar een kopje
  • teksten schrijven over het werk dat we gezien hebben,
  • updates over waar de kunstenaar werk toont (dus soort speellijst)

Eigenlijk een soort volgsysteem zoals ze volgens mij in sport en/of onderwijs ook hanteren.
Ik heb de optie Slack bekeken. Dat zou kunnen, elke kunstenaar een eigen thread geven en daarin delen. Maar misschien weten jullie iets beters?

Groet!
Job

Wat bedoel je met volgen…

Dat jullie samenwerken en iedereen zijn bijdrage kan leveren aan het project of volgen in de zin van iedereen kan hen volgen, dus ook buitenstaanders, publiek via het internet.

Voor dat eerste is Slack en mogelijk Dropbox natuurlijk de ultieme tool om met elkaar samen te werken.

Voor de tweede optie zou je een voor elke kunstenaar een soort website/blog kunnen aanmaken en die beheren met X aantal mensen.

@Shmoo :

Volgen, vooral intern volgen. Dus voor ons 4 een paar honderd kunstenaars volgen. En elkaar intern informeren over het werk/de kunstenaar.

Via een Faceboek groep misschien?

Slack is dan zeker je dingetje waar je naar moet kijken.

Asana.com is hier een mooie tool voor. Werkt zowel op desktop als mobiele app erg fijn! Werk er zelf al een jaar of 5 mee. Zowel voor intern project management als CRM tool.

Je kan er zelfs een Wordpress website (op een interne server) met een leuk thema voor gebruiken. Alle vier als auteur aan de slag en je kan het per artiest uitbreiden met foto’s en tekst (blog of specifieke artiest-pagina).

Kan je Trello van harte aanbevelen. www.trello.com

Dank voor jullie suggesties tot op heden. Ik ga er even naar kijken en kom terug welke ik heb gekozen :slight_smile: