We evolueren steeds meer naar digitale muziek en alle facetten daarvan. Tot nu toe gebruikte ik de Apple Pro speakers, of mijn stereo-installatie om muziek te luisteren, een DVD'tje te kijken,... op mijn iMac. Enkele dagen geleden kwam ik tot de conclusie dat een stereo in dit geval vrij onnuttig is, en de Apple Pro speakers niet over voldoende vermogen beschikken. Ik gebruik enkel de speakers van mijn stereo-installatie, een CD'tje steek ik gauw in m'n iMac die hierop is aangesloten. Ook neemt hij weliswaar veel plaats in op mijn bureau.
Daarom ben ik van plan de stereo te verkopen, en met dit geld een mooi stel speakers te kopen. Welke dit worden, hangt onder andere af van de informatie die ik hier krijg.
Mijn vereisten:
- Duurzaam. Speakers die jaren meegaan en intussen niets van hun kwaliteit verliezen, en die ik bij wijze van spreken over 4 jaar nog perfect kan aansluiten op mijn iMac G6.
- Een mooi design vind ik ook heel belangerijk. Hoeft echter niet aan te sluiten bij een witte iMac.
- Vermogen. Mijn smaak op het gebied van muziek is redelijk breed, maar ik luister vooral naar klassieke muziek en trance. Voor dit laatste had ik toch graag over meer dan 100W beschikt.
- Weinig plaats. Ik heb niet zo heel veel plaats op mijn bureau, daarom mogen de speakers niet al te veel plaats innemen, een subwoofer kan ik wel ergens anders plaatsen.
- Surround. Ik bekijk graag films, en surround is daar altijd prettig bij.
- Prijs. Graag onder of net rond 200€.
Een heel eisenpakket, zonder twijfel, maar ik ben er zeker van dat iemand hiermee raad weet.
Graag had ik ook jullie persoonlijke visie over digitale muziek gekend. Worden computer en muziek steeds meer geïntegreerd? Worden stereo-installatie’s vervangen? En is het vervangen van een stereo installatie door het soort speakers dit ik zoek een goede keuze?