kwaliteit beamer ?

ben gister bij vrienden mijn film (op dvd) gaan zien . die gasten hebben een super installatie : uitstekende dvd speler en beamer .

thuis met mijn dvd speler en mijn 9 jaar oude 70cm TV is mijn dvd qua scherpte en kleurweergve uitstekend !
het was een ongelooflijke teleurstelling mijn film te zien via die beamer ; onscherp en vale kleuren , het enige dat op hun installatie beter was dan bij thuis was de klank(surround).

van een beamer ken ik niets dus weet ook niet wat ik vd kwaliteit mag verwachten .
de projectie zat wel op een scherm van 2 meter .

Scherpte moet je kunnen regelen met de lens van de beamer lijkt me... Verder heeft een televisie natuurlijk ook een andere resolutie van een beamer, maar verder weet ik er eerlijk gezegd ook maar weinig van af.

Kijk zelf regelmatig DVD's of films via digitale-TV op mijn beamer. Deze heeft een contrast van 1:2000, dat is tegenwoordig beetje zo de standaard al. En de kwaliteit is geweldig, projecteer op een diagonaal van +3m. Het is een DLP beamer die over het algemeen de voorkeur hebben voor home cinema t.o.v de LCD beamers

Wat wel is dat je elk oneffenheidje in je DVD zal zien… zelfs gekochte speelfilms zit kwaliteits verschil in. Maar als je DVD zo slecht eruit zag tov je TV dan zal ik toch gaan twijfelen over de gebruikte beamer en of deze wel zo geschikt is voor movies. De laatste jaren zijn de kwaliteit in dit opzicht zeer verbeterd, dus misschien een al wat ouder type geweest? (lagere contrast en ansi lumen? wat de kleurweergave verbleekt om hem helderer te zetten?)

Dus met een moderne geschikte beamer kan je op een geweldige imposante manier films etc bekijken.

LCD/TFT heeft overwegend betere kleurweergave; DLP overwegend hoger contrast. CRT is ook heel mooi maar heeft overwegend lage lichtopbrengst. dat vat het ongeveer wel samen. Ik kijk liever film op mijn 2.500 AL sanyo [LCD beamer] dan op mijn 2.00 AL DLP. en ja alles wordt groter dus ook je pixels en ook je artifacting. goeie connectie scheelt een hoop. een beamer niet minstens op s-video aansluiten is zonde.

Je hebt goede 'beamers' en slechte beamers. Ik denk dat je op een niet een al te goede beamer hebt gekeken.

Inderdaad. you get what u pay for. oftewel: als je maar 700 euro uit wil geven voor een beamer moet je niet vreemd staan op te kijken als het niet is wat je van een beamer verwacht. zo kan een 8 jaar oude EIKI nog steeds beter beeld leveren dan een splinternieuwe DELL of wat dan ook.

mijn 6 jaar oude Mitsubishi is zeker niet meer top of the line; maar ziet er zeker nog netjes uit qua beeld.

en gewoon kijken voordat je koopt natuurlijk (=

[quote:1f2814c478="d_Stiny"]Inderdaad. you get what u pay for. oftewel: als je maar 700 euro uit wil geven voor een beamer moet je niet vreemd staan op te kijken als het niet is wat je van een beamer verwacht. zo kan een 8 jaar oude EIKI nog steeds beter beeld leveren dan een splinternieuwe DELL of wat dan ook.

mijn 6 jaar oude Mitsubishi is zeker niet meer top of the line; maar ziet er zeker nog netjes uit qua beeld.

en gewoon kijken voordat je koopt natuurlijk (=[/quote:1f2814c478]

ken er niets van :innocent:
zal eens vragen naar het merk ; het was zo een met meerdere lampen(2 of 3)

Was het een CRT projector?Zo'n grote bak met gekleurde lampen? Het verbaast me dat die slecht beeld zouden geven. Die dingen zijn megaduur.

je hebt ook oude en aftandse CRT's hoor.. en juist als ze slecht afgesteld worden [je moest die dingen elke keer alstie ergens anders stond opnieuw helemaal netjes over elkaar heen leggen.. pokkeklus met schroeverdraaiertje en potmetertjes] of als er een buis een beetje dood aan het gaan is..

hoi

ik heb een imacG5 en wil een breedbeeldbeamer gaan aanschaffen. Nu lees ik overal dat je bij het aanschaffen van een beamer vooral moet opletten dat de resolutie van het uitsturende apparaat hetzelfde is als de beamer. Kan ik mijn imac op een breedbeeldresolutie zetten?

Ik graag een breedbeeldbeamer kopen met (W)SVGA resolutie (854x480 pixels) of eventueel (W)XGA (1024x576 pixels). Deze resoluties staan er niet bij in de beeldscherminstellingen bij system preferences?