Ik heb in het forum alles over kwaliteit bekeken, maar echt antwoord op mijn vraag heb ik niet gevonden.
Ik neem via een MovieBoxDV een VHS band op m.b.v. iMovie. Nu vind ik de kwaliteit slecht. Het rare is dat ik al eerder op deze manier iets in iMovie heb gezet en dat zag er toch beter uit.
Wat gebeurt er, het is een film van een verjaardagsfeest in een zaaltje met dansvloer en lichten.
Het begin van de film is nog te doen, maar al gauw word het slechter en slechter. Het begint ermee dat het erop lijkt of je een soort raster ziet, of een soort visgraat motief.
En op het moment dat er wat disco lampen gaan schijnen, veranderd het beeld her en der (onwillekeurig) in een soort lage resolutie. (net als met digitale foto’s die sterk worden uitvergroot, je ziet blokjes)
En dat gebeurt dus al in iMovie. Uiteraard ook op de DVD. Ik zag het pas op de dvd, maar terug kijkend is het ook al in iMovie.
Valt hier iets aan te doen? Het rare is dat ik al eerder een dvd heb gemaakt, van een ander feestje, ook donkere omgeving, discolicht enz. En dat gaat prima.
De film in 2 delen splitsen helpt niet.
Ik heb een test gedaan op een pc, een stuk opgenomen, gebrand (echter zonder de leuke menu’s van iDVD) en dat ziet er beter uit.
Vervolgens die opgenomen film op de Mac gezet, in iMovie gehaald, en weer.
Ik snap het niet zo goed meer.
Is er een programma waar dit eventueel in te bewerken is, of doe ik iets niet goed, instellingen o.i.d. (alhoewel ik denk dat ik alle instellingen wel gehad heb)
Ik draai op een 800mhz, G4, 80 gb HD (60 vrij, de film is ongeveer 15 gb) uiteraard laatste update OSX en iLife 4.