'kwaliteit' schermen iBook en Powerbook

Ik klop het gelijk af, maar:

Ik heb nog nooit problemen met mijn Mac gehad, (iMac, Power Mac, en nu Powerbook) en ook nog nooit AppleCare gekocht. Je kan altijd pech hebben, maar dat gegeven zou nooit een reden mogen zijn om geen Mac te kopen.
Dan kan je beter je hele leven in je bed blijven liggen.
Alhoewel, je bed kan het natuurlijk ook begeven.

Het 12" scherm in de PowerBook is trouwens wel degelijk een ander (beter) scherm dan in de 12" iBook. Vergelijk maar eens in een AppleCenter, het was voor mij de reden om een PB te kopen, maar heb het dan ook beroepsmatig nodig (ontwerper hè).

[quote:15679d0193="Slager Korrel"] Het 12" scherm in de PowerBook is trouwens wel degelijk een ander (beter) scherm dan in de 12" iBook. Vergelijk maar eens in een AppleCenter, het was voor mij de reden om een PB te kopen, maar heb het dan ook beroepsmatig nodig (ontwerper hè).[/quote:15679d0193]

Ja, die indruk had ik dus ook al, het scherm dat ik gezien heb van de powerbook 12" was duidelijk mooier.

[quote:2d8d462bcb="Slager Korrel"]Ik klop het gelijk af, maar:

Het 12" scherm in de PowerBook is trouwens wel degelijk een ander (beter) scherm dan in de 12" iBook. Vergelijk maar eens in een AppleCenter, het was voor mij de reden om een PB te kopen, maar heb het dan ook beroepsmatig nodig (ontwerper hè).[/quote:2d8d462bcb]
kan niet, hardwarematig is het precies het zelfde lcd scherm… ik kan het weten omdat ik ze gerepareerd heb

http://www.powerbookmedic.com/121-Display-LCD-Screen---Powerbook--iBook-p-16605.html

[quote:d8353bfe7b="kreweesti"]Bedankt voor al jullie snelle reacties. Het is helder, dat er natuurlijk legio gebruikers met goede schermen niet reageren en dat daardoor de verhouding scheef ligt. Maar ik vind reacties in de trend als "ik heb een iBook G3 nu 3 keer laten repareren en heb nu al een jaar geen problemen" niet bepaald een indicatie van kwaliteit.[/quote:d8353bfe7b]

Ik kan het niet laten om hier even op te reageren :wink: Mijn iBook G3 900 heeft nog nooit problemen gegeven. Het apparaatje wordt behoorlijk intensief gebruikt, want het is mijn enige computer.

[quote:d8353bfe7b=“kreweesti”]Overigens vind ik de Apple Care optie wel erg prijzig in verhouding tot de nieuwprijs van bijv. een iBook 12". Je moet er natuurlijk vanuit gaan dat je een product aanschaft met alle kans op een foutloos product, maar ik wilde toch wat ervaringen uit de praktijk. Nogmaals bedankt voor alle reacties. :D[/quote:d8353bfe7b]

Dat ben ik met je eens. Ik heb dan ook geen Apple Care gekocht destijds. Voor structurele problemen zorgen ze vaak wel voor een nette oplossing (zoals de batterij-omruil-aktie voor sommige modellen laptops).

Hans

Dan heb je mazzel met je iBook G3 want het is algemeen bekend dat er nogal wat ontwerpfouten inzitten die er ook nooit uitgehaald zijn. Die van mij is 3x gerepareerd en toen raakte UPS 'm gelukkig kwijt waardoor ik een G4 kreeg omdat de G3 allang niet meer leverbaar was. Nooit problemen met de G4 gehad gelukkig.

[quote:22c301cf7a="kenmasters"]Dan heb je mazzel met je iBook G3 want het is algemeen bekend dat er nogal wat ontwerpfouten inzitten die er ook nooit uitgehaald zijn. Die van mij is 3x gerepareerd en toen raakte UPS 'm gelukkig kwijt waardoor ik een G4 kreeg omdat de G3 allang niet meer leverbaar was. Nooit problemen met de G4 gehad gelukkig.[/quote:22c301cf7a]

Das leuk kwijt raken een een nieuwe krijgen.
Tenzij je data er nog op stond.

[quote:b646680b96="kenmasters"]Dan heb je mazzel met je iBook G3 want het is algemeen bekend dat er nogal wat ontwerpfouten inzitten die er ook nooit uitgehaald zijn. Die van mij is 3x gerepareerd en toen raakte UPS 'm gelukkig kwijt waardoor ik een G4 kreeg omdat de G3 allang niet meer leverbaar was. Nooit problemen met de G4 gehad gelukkig.[/quote:b646680b96] Drie keer repareren is wel wat veel van het goede. Maar om nu net te doen alsof geen enkele iBook zonder problemen 3 jaar oud kan worden lijkt me wat al te zot. Dan zou Apple geen droog brood meer verdienen! Overigens is het dus wel weer netjes dat je een G4 van ze gekregen hebt nadat UPS je kapotte iBook ergens achter de struiken heeft laten vallen ;-)

Hans

Dat beeldscherm probleem was alleen bij de laatste 15", dat was gewoon een pruts model. De accus zijn wel goed, Macs doen lang op een batterij-cycle. Maar dan nog, je krijgt toch goede service bij Apple, dat heb ik al wel gemerkt (3x een vervangende 15" gehad vanwege dat beeldscherm en nu heb ik mn geld terug).

iBook en PowerBook zijn ongeveer gelijk qua kwaliteit, een iBook is steviger maar krijgt lichte krassen, een PowerBook buigt en krijgt deuken/putjes.

hey

Even een vraagje.
Om geen nieuw topic te openen.
Ik heb gezocht dus daar niet van.

Ik heb het van de week langs zien komen ergens op het forum.
Ik weet dat je op een ibook een externe monitor aan kan sluiten.
Maar het gaat bij mij eigenlijk om een beamer.

Maar dan wil ik het zo dus dat ik op mijn ibook een ander beeld heb dan op mijn beamer, en dat kan volgens mij niet bij de ibook of heb ik dat verkeerd.

Was dat nou aan te passen door een patch ofzo?

Anders ga ik voor de powerbook.

Bedankt.

Mijn 2 centen:

Volgens mij zijn de backlight lampen in een iBook en PowerBook anders: die van de pobo lijkt meer licht te geven. Verder is het met alle laptops zo dat de backlight na verloop van tijd minder helder wordt. Dat geldt voor alle laptops: Apples, sony VAIO’s en ook die van de Aldi. De levensduur gaat al erg omhoog als je je scherm niet altijd op maximale helderheid hebt staan.

grtz bart