Kwaliteit Superdrives

Hello,

Ik zit te overwegen een PowerBook te kopen (geen Intel machine, vanwege non-compatible software en snelheid niet nodig), maar ik heb her en der geluiden gehoord over de matige kwaliteit van de Apple Superdrives. Daarom deze poll, om meningen te peilen.

Ben sowieso voorstander van externe apparatuur. Bovendien krijg je tegenwoordig een externe DVD brander met LightScribe (voor diegene die het kunnen gebruiken) voor 70 Euro's

[quote:ab11d357cc=“ommer_76”]Hello,Ik zit te overwegen een PowerBook te kopen (geen Intel machine, vanwege non-compatible software en [b:ab11d357cc]snelheid niet nodig[/b:ab11d357cc])[/quote:ab11d357cc]
[size=9:ab11d357cc]Offtopic:Mag ik vragen waarom je dan een Powerbook koopt en geen iBook?[/size:ab11d357cc]

10 tegen 1 dat zo goed als alle externe branders met FireWire sneller zullen zijn... maarja, een desktop is ook sneller dan een laptop, dus voor die extra mobiliteit moet je iets aan snelheid inleveren. Ik ben tevreden over de DVD brander van de mijne trouwens (DualLayer, laatste PowerBook)

[quote:6f037f2236]Offtopic:Mag ik vragen waarom je dan een Powerbook koopt en geen iBook?[/quote:6f037f2236] Dat mag. Ik wil hem thuis gaan gebruiken met een Cinema Display, en ik ga voor iets meer (al is het maar een beetje) snelheid.

[quote:d1ecfcb46a="ommer_76"][quote:d1ecfcb46a]Offtopic:Mag ik vragen waarom je dan een Powerbook koopt en geen iBook?[/quote:d1ecfcb46a] Dat mag. Ik wil hem thuis gaan gebruiken met een Cinema Display, en ik ga voor iets meer (al is het maar een beetje) snelheid.[/quote:d1ecfcb46a]

Oké, logisch :smiley:

een externe monitor, mits die vga aansluiting heeft, kun je ook op de ibook aansluiten. werkt middels de "screen spanning doctor" helemaal super. ik draai zelfs een externe 24" monitor zonder problemen op mijn ibook. maar goed, hij is wel ietsje langzamer dan de PB.

Jongejonge een brander die sneller is of langzamer...??? En dat terwijl je de brandsnelheid zelf al behoorlijk verlaagd om de kwaliteit van het eindresultaat te verbeteren. Ik heb hier een iMac G5 2.1 GHz met de nieuwste Matshita erin en er hangt ook een LaCie externe 52x CD-brander aan. Ik merk helemaal geen snelheidsverschil. Audio-CD's brand ik nog op 8x speed. Ik vind het resultaat op 52x branden echt slechter. DVD's branden doe ik op 2x speed. De snelheid wordt bepaald door de Mac.

Als ik het over kwaliteit heb, dan bedoel ik kwaliteit van de brander, en het branden, en niet de snelheid. Persoonlijk laat het me Siberisch of een brander 5, 10 of 20 minuten over het branden van een DVD-tje doet. Ik wil alleen een goede brander die geen schrijffouten maakt, en niet na een jaar uit elkaar valt.

Merken als Pioneer en NEC leveren uitstekende branders van goede kwaliteit. Met een Firewire/USB2 kastje kun je ze ook nog extern gebruiken.

:) , ja maar ik wil dus juist niet teveel apparatuur rondslepen.