Kwaliteit van de Pro Speakers?

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een zeer korte tijd een mac. Ik ben "geswitched", maar was al veel eerder een mac liefhebber. Elke "Mac sessie" is een genot…

Bij mijn dual 867MHZ G4 heb ik ook de pro speakers gekocht (gekregen eigenlijk van mijn pa). Het zijn fantastisch mooie speakertjes, en geven mooi geluid (het geluid klinkt heel "breed")… Toch een nadeel, de speakers zijn slechts matig te belasten en vervormen het geluid al snel als je het wat harder zet (In Itunes toch die ene geluidlevel optie gebruikend). Vinden jullie dit acceptabel voor deze, toch, dure speakers?  Mijn oude grijze geluidskasten op mijn pc waren veel hoger te belasten zonder vervorming, ookal klinken ze niet zo goed. Apple zegt dat de speakers elke een vermogen hebben van 8watt. Ik twijfel daar aan.

Verwacht geen wonderen van welke computerspeaker dan ook. Zowel het vermogen/vervorming van de versterker als de belastbaarheid van de speakers is onder de maat. Als je echt van muziek uit de computer wilt genieten, zou ik een losse stereo aanschaffen. Ik heb zelf, inmiddels al een paar jaar geleden, in de opruiming een prima Onkyo versterker (fl 300,-) en een subwoofer systeem van Jamo ( fl 500,-) gekocht. Kleine sateliet speakers en toch een volle basweergave. OK fl 800,- maar dan heb je ook wat! Bovendien makkelijker om extra randapparatuur aan te sluiten en het volume te regelen.

Ja, ik zou ook zeggen: sluit 'm aan op je stereo. Aan de andere kant vind ik ook dat ze gezien hun prijs snel vervormen.

Hou er rekening mee, dat in principe elke computerspeaker gemaakt is om op maximaal 2 meter afstand te zitten. Voor zo'n afstand zijn ze goed, verder, dus harder gaan ze vervormen.

Voor hard blazen inderdaad op je stereo aansluiten, works with me!

En anders kun je nog altijd de SoundSticks aanchaffen, niet goedkoop, zeer behoorlijk geluid (voor computerspeakers) en zien er fantastisch uit. Om nog even in het dealerverhaal in te springen, live in werking te zien bij Staffhorst in Utrecht en Nieuwegein, en bij RAF in Amsterdam en Hilversum…)

:smiley:

Computer-speakers zijn niet echt gemaakt om vette bassen en felle hi-hats op af te spelen, eerder voor vroeeeeem, pang, aaaaah, kaboem en dergelijke soundjes bij spelletjes zo waarheidsgetrouw mogelijk voort te brengen. Voor een echte clubsound zou ik nooit computer speakers kopen.

Even toevoegen aan de rest hierboven (waar ik het zeker mee eens ben): Koop voor je bas een iSub erbij. De hoge tonen via je pro-speakers en bass via iSub krijg je al een veel betere kwaliteit en staat ook nog eens mooi! (±€100,-)

Ik heb zelf gewoon een oude Sony versterker onder mijn bureau staan met 2 boxen eraan. Geeft een goed geluid!