Kwaliteit van iTunes Music Store

Hoi, valt het jullie ook op dat de 128kbps AAC bestanden van de iTMS véél betere kwaliteit hebben dan 128kbps AAC die iTunes zelf maakt? En weten jullie dan misschien hoe je die kwaliteit zelf kan bereiken? :)

Ja ik heb hier eens iets van gelezen dat ze bij iTunes het niet van cdtjes rippen, maar dat ze de muziek rechtstreeks van de masters nemen en dat zou de reden zijn van een betere kwaliteit. Al betwijfel ik wel of je dat verschil wel degelijk hoord. :wink:

zet dat eens super luid en je hoort het wel

[quote:141c152745="Orson"]Ja ik heb hier eens iets van gelezen dat ze bij iTunes het niet van cdtjes rippen, maar dat ze de muziek rechtstreeks van de masters nemen en dat zou de reden zijn van een betere kwaliteit. Al betwijfel ik wel of je dat verschil wel degelijk hoord. :wink:[/quote:141c152745]

nee, het wordt (in de meeste gevallen) wel degelijk van cd geript…
ik heb zelf geen ervaring met iTunes naar AAC…ik doe het zekerheidshalve altijd maar naar Apple Losless…:slight_smile:

Ik zie die mensen bij Apple al zitten achter een eMac bijvoorbeeld, cd'tje erin, 5 minuten later er weer uit, nieuw cd'tje :P

[quote:8389880518="nvgalen"]Ik zie die mensen bij Apple al zitten achter een eMac bijvoorbeeld, cd'tje erin, 5 minuten later er weer uit, nieuw cd'tje :P[/quote:8389880518]

het rippen gebeurt door de aanbieders (online distributors/ platenmaatschappijen) en wordt geupload naar de akamai servers

[img:dfd3a4f0c9]http://www.acmeron.com/puhs/gazelle%20jukebox.jpg[/img:dfd3a4f0c9]

Apple zal wel een soort beheerapplicatie hebben die online draait of standalone. De platenfirma's kunnen dan zelf hun muziek beheren etc. Ik zie echt niet de mensen van Apple elke dag de postbus legen op zoek naar cdtjes om die dan te rippen en te uploaden naar de itunes servers...

Het zal echt wel veel professioneler zijn dan gewoon cdtjes rippen…