Kwaliteits Verschil ???

Hallo,

Ik heb nu zo’n TV kaart in mijn G5 zitten … en wil nu mijn video recoreder aansluiten twijfel alleen tussen de aansluiting

• coax
  • s-Video plugje
  • tulip audio Rood-wit en video Geel

ik heb zo’n scart aanluitblokje in/out …

Welke geeft het beste beeld …

Wil Video banden om gaan zetten naar DVD …

dank

Als je met Coax je TV antenne aansluiting bedoeld moet je die ZEKER niet nemen. Het signaal wordt dan bij het spelende apparaat omgezet naar een RF (dacht ik) signaal en bij het ontvangende apparaat weer terug. Kwaliteitsverlies ten top. De Rood/Wit/Geel stekkertjes proppen het video-signaal over één draagje (het gele) en is dus ook niet echt je-van-het.

Om eerlijk te zijn ken ik de S-video aansluiting technisch niet, maar misschien kan iemand anders daar wat over duidelijk maken. Het zou kunnen (weet ik dus niet) dat daar het video-signaal per kleur apart wordt gedragen op een draadje, zoals bij een GOEDE scart aansluiting (dus niet die stekkertjes met achterop weer rood/wit/geel).

Nog mooier zou zijn als je de apparaten met een echte scart-kabel aan elkaar kunt knopen.

Overigens is de rood/wit/geel aansluiting over het algemeen ook goed genoeg om een video-signaal van een VHS (?) videorecorder te dragen.

Een scart kabel heeft meerdere aansluitmogelijkheden, zoals s-video en composiet (de gele).

s-video heeft een betere beeld kwaliteit dan composiet en ik zou dan ook zeker voor de s-video aanluiting gaan. De kwaliteit van het s-video signaal is beter en bestaat volgens mij uit twee signalen, y en c. Composiet heeft maar 1 signaal.

Sowieso is het beeld uit een videorecorder niet top en waarschijnlijk zal een leek die de DVD bekijkt het verschil niet zien. Je gaat het namelijk ook nog een keer omzetten zodat het op een DVD past, compressie, e.d.

Succes!

S-video moet je nemen, daar wordt een van de drie primaire kleuren gescheiden aangeleverd. RGB is het beste, daar worden alle drie de primaire kleuren gescheiden aangeleverd. Je moet de aansluiting kiezen waarbij het ontvangende apparaat zo weinig mogelijk hoeft te doen om het signaal te verwerken.

Pete

Bedankt .....

Is aangeschaft … :slight_smile:

s-video is het beste.

als je dan ook een echt goeie kabel koopt

ik kan helaas geen verschil zien tussen coax en s-video ....

Ben het verder aan het onderzoeken …

Waarom je ook geen kwaliteitsverschil ziet is omdat de kwaliteit van een video ook niet opperbest is. Bij een DVD o.i.d. zal je het verschil wel zien.