Kwaliteitsverlies bij dvd branden.

Ik draai op een nieuwe Imac G4 800 en ging als eerste m'n dig. video monteren met Imovie 2.1.1. Werkt super en als ik de film terug zet op mijn dig. videocamera is er geen kwaliteitsverlies, maar als ik vanuit Imovie kies voor branden op dvd dan is het resultaat een stuk minder. De scherpte is weg en de film loopt hakkelig, terwijl het toch 25 frames p/sec zijn. Iemand enig idee waar dat aan ligt? ???

er zit verschil tussen NTSC en PAL, let goed op dat je dit goed hebt ingestelt!!

Anders weet ik het ook niet, dat beestje zou het makkenlijk moetten trekken!

Vlgs mij wordt de kwaliteit van de DVD alleen minder als je meer dan 60 min er op gaat branden. Probeer dus onder de 60 min te blijven. Bij meer dan 60 min wordt de kwaliteit terug geschoefd , om alles toch op de DVD te krijgen.

Heren (of dames) bedankt voor de reacties. Voor het branden van de dvd zet hij het bestand vanuit iMovie naar een QuickTime DV bestand van 4,6GB (21 min.) PAL en 25 frames p/sec. Dit gebeurt allemaal automatisch. Niks aan de hand lijkt mij. Als ik dit QuickTime bestand afspeel via de dvd speler (vanaf m'n harde schijf) ziet het er goed uit. Maar na het branden en dus vanaf het dvd-tje is de kwaliteit slecht. Ook vanaf een Sony dvd speler. Ik heb nu OS X 10.1.5 geïnstalleerd en ga het nog een keer proberen. Eerst nog een paar dvd-schijfjes aanschaffen (prijzig!!!)

Inderdaad ik heb precies hetzelfde probleem, maar heb nog in geen enkel forum een antwoord hierop gevonden.

Ik geef de moed niet op en ga verder zoeken. Als ik een oplossing heb gevonden laat ik het jullie zeker weten!!!

:smiley:

Ik heb het probleem van het kwaliteitsverlies bij het branden op dvd gevonden. Nadat ik Mac OS X 10.1.5 had geïnstalleerd brandde hij veel sneller en de kwaliteit is op en top. Precies zoals het zijn moet. Hopelijk wordt deze bug snel bekend want het was toch wel ff een teleurstelling als je je nieuwe Mac uitpakt en je gaat als eerste je dig.film branden.