L3 -cache G4 1,25 MDD

Verassing???

Heb nu bijna een jaar mijn G4 en ben eigenlijk best tevreden!
Ben vanavond wat aan het surfen en kom de specificaties tegen van deze mac.
Nu zie ik staan dat deze mac (G4 MDD niet opstartbaar in os9) een L3-cache moet hebben van 2 MB per processor.
Maarrrrrrrrr. in de system profiler staat: … L3-cache: 1 MB per processor!!!

Hoe kan dit? Is het defect, gestolen, ofzo…waar is die andere 1 MB en maakt dit verschil, is dit wel goed?

Misschien kan iemand mij dit uitleggen.
Alvast bedankt

Heb je de single of dual processor, FW800 of alleen 400? Dat doet er nog toe geloof ik. Het zoeken naar specificaties van dit model op de applesite is niet echt overzichtelijk maar dit: [url]http://www.apple.com/hardware/powermacg4/specs.html [/url] zegt meer. Wel 1 MB L3 dus. Maar deze is ook bootable in OS9, heb er zelf ook een. Volgens mij heeft de dual (1,25 en 1,42)+FW800 snellere specs, en is onderdeel van de MDD serie.

Hoop dat dit wat duidelijkheid verschaft.

Op de onderstaande pagina worden de verschillende G4 modellen met elkaar vergeleken: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42739

Jouw Power Mac G4 (FW 800) mag dan wel één MB minder L3 Cache per processor hebben dan de Power Mac G4 (Mirrored Drive Doors); je hebt in ieder geval wel een FW800 poort en een AirPort Extreme slot.

Hardware overzicht:

Computermodel: Power Mac G4
Processortype: PowerPC G4 (3.3)
Aantal processors: 2
Processorsnelheid: 1.25 GHz
L2-cache (per processor): 256 KB
L3-cache (per processor): 1 MB
Geheugen: 512 MB
Bussnelheid: 167 MHz
Opstart-ROM-versie: 4.6.0f1

Is mij nog niet helemaal duidelijk is ie snel? qua hierarchie?

Als je zelf een beetje door wil werken wordt die al een stuk sneller :mrgreen: .

tis een van de snellere Powermacs van de laatste G4 generatie, verder ligt het er natuurlijk helamaal aan hoe je hem hebt ingericht en onderhoud. Probeer hem eens te bechmarken en verglijk hem met andere bv via xBench.

Is het niet 2MB cache doordat je per processor 1 MB cache hebt? 2 x 1 = 2 ?

(Is ook maar een gok hoor…)

tanx mates.........

Bedankt voor jullie hulp!