La Cie Big Disk extreme

Ik heb al een G5, met daar in een fijne black magic kaart welke een zeer fijne combinatie vormt met FCP. Nu ben ik aan het na denken of ik een La Cie Big Disk Extreme aan zou schaffen. Nu wordt er gezegt dat deze snel genoeg zou zijn voor uncompressed video op HD en Digi Beta kwaliteit.

Heeft iemand hier ervaring mee en wil deze met mij delen?

gr Allard

En hoe ga je bij zo'n grote schijf te werk met crashes en backups? Lijkt me wel even handig om over na te denken.

[quote:33c0d748c0="Visualfreak01"]En hoe ga je bij zo'n grote schijf te werk met crashes en backups? Lijkt me wel even handig om over na te denken.[/quote:33c0d748c0]

Al het materiaal komt van Tape, dat is mijn back up het project zelf en het grafisch werk staan op een andere disk, het gaat me puur er om of hij snel genoeg is om video van meer dan 10mb/sec te verwerken zodat ik ook mijn on-line montage in huis kan doen.

DIGI BETA op fire wire disc kan ik je afraden. Zoiezo editen op fire wire disc is iets wat je alleen moet doen als je aan het offlinen bent of in native dv werkt. Zelfs dan heb ik mijn bedenkingen op.

Digi Beta uncompressed kan op meerder manieren. 8bit of 10 bit kleur diepte maakt al een verschil. 8 bit kan op een g5 intern op Serial Ata. 10 bit niet dan moet je naar een Medea schijf gaan kijken of een Sata brick. Future Store in Utrecht of Media Machine in Amsterdam kunnen je daar in adviseren wat in jouw geval de beste oplossing is.

Digi beta uncompressed is rond de 25mb per sec hangt ervan af of je 8 bit of 10 bit werkt.

Maar het kan nog extremer HDCAM SR 10 bit is 247MB per seconden.