Laageffect uit photoshop in illustrator toepassen

Ik heb een photoshop bestand die in 2 kleuren staat, in lagen, en die lagen hebben laageffecten.

Daarin staan wat effecten van relief en randen.

Dit beeld staat in FC maar ik wil het in 2 PMS’en hebben. Nu heb ik vanalles geprobeerd door Steunkleurkanalen aan te maken, maar zodra ik m’n beeld in zo’n kanaal kopieer, ben ik de Laageffecten kwijt.

Goed, lang verhaal.

Nu denk ik, kan ik die 2 elementen die het beeld vormen, niet in Illustrator namaken?

De vraag, ik heb een object die ik in Illustrator dezelfde effecten wil geven als in Photoshop. Zijn Laageffecten uit Photoshop uitwisselbaar met Illustrator?

ik weet niet welke versie je hebt, maar CS en CS2 hebben veel dezelfde filters en effecten in zowel PS als ill. :) Hangt er dus maar net vanaf welke je precies nodig hebt..

Als je de twee kleuren als steunkleur kanaal aanmaakt in photoshop, kun je ook gewoon de laageffekten gebruiken. Wel het bestand dan als .DCS opslaan, anders werkt het niet. Geef anders even een voorbeeld, dan is het duidelijker en makkelijker op te lossen.

kun je niet gelijk in 2 kleuren werken, dus bijvoorbeeld alleen in cyaan en magenta. Daar pas je vervolgens in je lagen je effecten toe. Als je eenmaal tevreden bent kun je een kopie van je bestand 'plat slaan' Omdat je maar in twee kleuren hebt gewerkt (cyaan & magenta) kun je daarna die kanalen dupliceren en een pms kleur geven. De magenta & cyaan maak je dan leeg (wit). Verder hoef je tegenwoordig niet meer perse met dcs te werken, indesign snapt een psd met steunkleuren ook gewoon. Sterker nog een dcs in illustrator cs 1 werkt zelfs niet eens meer, of dit opzet of een bug is weet ik niet. Maar dcs raakt een beetje uit de mode iig.

sccs

Of van iedere kleur een apart bestand maken, omzetten naar grijswaarden, opslaan als tiff met transparantie, binnenhalen in InDesign, PMS-kleur geven, 2e bestand importeren en positioneren, PMS-kleur geven en klaar is Kees.

Hallo was frans

Inderdaad, ik heb in 2 kleuren gewerkt. Dit was de oplossing. Ik zat er zelf nog eens diep over na te denken en kwam erachter dat ik in de verkeerde volgorde te werk was gegaan. dus kwam ik op hetzelfde uit.

Eerst de 2 lagen in elk hun eigen kleur zetten, daarna 1 laag maken en de 2 kleuren vervangen voor de steunkleuren.

Bedankt voor het meedenken! :smiley: