Laatste iPod update voor de 4G heeft een bug geintroduceerd

Heb een iPod (4G klikwiel). Luister veel naar de nogal uitgebreide hoorspelserie "Het Bureau" van Voskuil, dat bestaat uit 360 delen. Om bij te houden waar ik gebleven ben, heb ik in iTunes een smart playlist aangemaakt die bestaat uit die hoorspelserie waarvoor geldt dat de playcount kleiner is dan 1. Dat werkte altijd perfect, zelfs op de iPod werd die live bijgewerkt. Sinds de laatste update werkt dat echter niet meer op de iPod. De playlist klopt vlak nadat ik hem aan de mac heb gesynchroniseerd, maar hij wordt niet meer live bijgewerkt. Dat is vooral vervelend als ik straks op vacantie ga en dan dus geen gelegenheid heb om te synchroniseren. Deze bug is wel bekend op de Apple forums, en ik hoop dat Apple dit gauw oplost.

offtopic:

Weet jij waar alle afleveringen van het bureau in 1 keer te downloaden of te kopen zijn? Alle 300+ afleveringen 1 voor 1 downloaden vindt ik te veel werk…

Nee, in een keer weet ik niet. Ik ken alleen deze link die het makkelijker maakt om te dloaden:

http://download.omroep.nl/nps/mp3/hetbureau/zip/

Als je op deze pagina een automator actie loslaat ben je ook in 1 keer klaar.

Daar moet het mee lukken, dank je :)

Jammer dat Het Bureau gestart is toen het Podcasten nog in de kinderschoenen stond. Zou een perfect podcast-experiment geweest zijn. Kan alsnog natuurlijk.

[quote:36137d424c="ee"]Jammer dat Het Bureau gestart is toen het Podcasten nog in de kinderschoenen stond. Zou een perfect podcast-experiment geweest zijn. Kan alsnog natuurlijk.[/quote:36137d424c] Wat een geniaal idee! Jammer dat je het dan weer zo aan Apple en iTunes/iPod hangt.

Niksdaarvan... Podcasten mag dan zijn naam wel ontleden aan de populaire iPod... maar verder heeft het fenomeen niets te maken met Apple, iTunes of de iPod. Er is genoeg software voor PC en Mac waarmee te Podcasten is. Al lang voor iTunes 4.9. En er bestaan vele draagbare spelers die ook mp3 bestanden kunnen verwerken.

Waarom moeilijk doen als de terminal het ook kan:

curl http://download.omroep.nl/nps/mp3/hetbureau/zip/[0001-0285].zip -o “#1.zip”

En in de map waar je in zit komen alle afleveringen te zitten. Nog even allemaal unzippen met

unzip *.zip
rm *.zip

en je hebt alle afleveringen automatisch. 8)