Lacie beeldschermcallibrator vragen

ik zit met een probleem, ik heb twee weken geleden een occasie laciescherm gekocht een blue-electron IV.

nu is mn vraag: die callibrators die je kunt kopen om je scherm mee te callibreren, zijn er daar verschillende versies van, zodat je bv met een callibrator van drie jaar oud, een nieuw scherm niet zou kunnen calibreren?

is er een zichtbaar verschil tussen een gecallibreerd scherm en een gewone lacie?

servir frais

[quote:b887c70452="servir frais"]ik zit met een probleem, ik heb twee weken geleden een occasie laciescherm gekocht een blue-electron IV. nu is mn vraag: -1: die callibrators die je kunt kopen om je scherm mee te callibreren, zijn er daar verschillende versies van, zodat je bv met een callibrator van drie jaar oud, een nieuw scherm niet zou kunnen calibreren? -2: is er een zichtbaar verschil tussen een gecallibreerd scherm en een gewone lacie?[/quote:b887c70452] @1: Sommige oudere typen kunnen softwarematig lastiger met OSX omgaan of met LCD/TFT @2: JA!!! Zoek even op t forum, er is al veel over geschreven en uitgelegd :sealed: (oa: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18871)