LaCie Bigger Disk speelt dood, voeding knippert. Help?

Gedoe met een LaCie Bigger Disk, op een DPG5.

Het lampje op de voeding knippert en de bak geeft niet thuis.
Doet dan ook helemaal niets.
Andere voedingen van andere LaCie-dozen geprobeerd, maar hetzelfde verhaal.
Zonder de voeding aan gesloten op de FWHD is het lampje op deze voeding konstant aan = goed.
Op het moment dat je de voeding aansluit op de FWHD gaat deze knipperen.
De LaCie geeft helemaal geen sjoege…

Iemand? :expressionless:

Ik heb ergens gelezen dat als het lampje op de voeding knippert, dat dan de voeding de problemen geeft. Alleen klopt dat niet met jouw verhaal, dus dat is dan vreemd.

Ik neem aan dat je de andere schijven met alle voedingen wel aan de praat krijgt?
Dan is misschien het voeding gedeelte in de kast zelf naar de pietjes.

We hebben in de studio een serie van die schijven staan en de voedingen onderling gewisseld en getest. De voedingen doen het allemaal op andere schijven maar niet op die 'dode'. Zodra je de voeding inplugt gaat het lampje/ledje knipperen... Wellicht dode brug?

Knipperende voeding doetie ook gewoon als hij bezig is met kopieren of iets dergelijks

Je hebt een probleem als het lampje knippert op de voeding en voor de rest er niets gebeurt.

Ik kan het weten, heb al 4x een harde schijf van LaCie op deze manier defect zien gaan. Onmogelijk nog te mounten, zelfs het blauwe LED op de schijf ging niet meer aan. Defecte schijven zijn steeds vervangen door LaCie (onder garantie), maar wel weg data…

WTF? Echt waar? Damn!

Ik hoor nu echt te veel gedoe met LaCies, de laatste maanden…
Het was een betrouwbaar merk maar in mijn direkte studio-omgeving zijn er het laatste half jaar al zeker 12 naar zijn donder gegaan, op diverse manieren.
Ik krijg nu echt wel jeuk van deze club.

Hetzelfde had ik bij mn LaCie cd brander. Opengemaakt, weer dicht en hij doet het weer. Dit is geen oplossing maar het werkt hier wel.

Na drie LaCie D2 schijven gehad te hebben die spontaan uitgingen, heb ik ook m`n geloof in LaCie verloren, wat bleek; als er een mobiele telefoon afging viel de schijf uit, dus elke keer dat gezeik dat er schijf verkeerd was afgekoppeld met als risico verlies van data.

[quote:37d667f545="Mattnh"]WTF? Echt waar? Damn!

Ik hoor nu echt te veel gedoe met LaCies, de laatste maanden…
Het was een betrouwbaar merk maar in mijn direkte studio-omgeving zijn er het laatste half jaar al zeker 12 naar zijn donder gegaan, op diverse manieren.
Ik krijg nu echt wel jeuk van deze club.[/quote:37d667f545]

Sinds een jaar zijn de LaCies van bedroevende kwaliteit. Ik heb drie terra dozen achterelkaar kapot zien gaan bij een vriend van mij en zelf heb ik hier ook een aantal 250Gb schijven staan die kaduuk zijn. Ik zou kijken of je iets kan redden met DATA RESCUE X als de data belangrijk is maar geef je weinig kans. Ik zou persoonlijk geld terug vragen ipv van een andere LaCie Terra. Teveel gedonder mee zoals je zelf al zegt.

Damn, dat gevoel had ik zo langzamer hand ook al. Weet iedereen dit al? Waarschuwing, waarschuwing, waarschuwing,!

Wij hebben hier ook al een 500 gieg LACIE BIGDISK schijf verloren, nog geen half jaar oud. We willen wel over naar een ander merk...alleen ik heb niets kunnen vinden met deze capaciteit. Iemand tips?

Ik ben weer terug naar dure opslag, Medea. Wel veel duurder.

Uiteindelijk zal ik ook wel naar een xraid gaan. Maar eerst wat centjes verdienen!

Bizar. Vanochtend de schijf weer eens een kans gegeven. En wat dingen geprobeerd. Niets, natuurlijk. Afgekoppeld van de G5 en maar laten staan. Maar hij zat nog wel aan de voeding. Asl hopeloos afgeschreven...

Na een uur of twee werd de LaCie spontaan wakker en mounte hij, toen ik hem aansloot op de G5, alsof er niets aan de hand was…
WTF?
Edoch, de ventilator klinkt wel als een oude man en we pompen zo het materiaal over naar een andere schijf.
Freaky :evil:
En dan leeg en snel terug naar de leverancier.

[quote:18c8412f9d="Mattnh"] Edoch, de ventilator klinkt wel als een oude man en we pompen zo het materiaal over naar een andere schijf. Freaky :evil: En dan leeg en snel terug naar de leverancier.[/quote:18c8412f9d]

Mazzel en hopelijk blijft hij goed draaien tijdens het afkopieren. 1Tb dat duurt wel ff!

Dit is wel de mazzel van de maand. Pfieuw... Helaas geen direkte reden kunnen vinden maar wel 500 GB archiefbeelden kunnen redden...

Zoals deze.

[quote:cd1ecaab38="Mattnh"]Dit is wel de mazzel van de maand. Pfieuw... Helaas geen direkte reden kunnen vinden maar wel 500 GB archiefbeelden kunnen redden...

Zoals deze.[/quote:cd1ecaab38]

Ik neem aan dat je toch wel nog acces hebt tot het orginele film negatief / positief?

Ja, dat wel maar de montages waar we aan werken staan allemaal op die project-schijf. En dus ook de rushes. Kost klauwen tijd, en daardoor geld, om dat allemaal weer te capturen en op te bouwen. Het originele filmmateriaal is in de koeling maar sterft ook in bosjes en wij werken voor dit soort montages met Beta's van die films.

De datarate bij kopieren is zeer hoog en verloopt soepel.
Zo meteen eerst maar een ijsje :wink:

[quote:5805e2868f="Mattnh"] De datarate bij kopieren is zeer hoog en verloopt soepel. Zo meteen eerst maar een ijsje ;)[/quote:5805e2868f]

Goed idee, ga ik ook doen!

het is natuurlijk wel zo dat als het kastje ermee ophoud dit nog lang niet hoeft te beteken dat de schijf het heeft begeven.

Het eerste wat ik zou doen is de schijf even in een andere kast plaatsen of eventueel in een Powermac plaatsen. Je moet alles toch proberen in dit soort situaties.
Maar goed hij doet het weer

Ik denk dat we er verstandiger aandoen om de ge-sealde kist gewoon terug te sturen en niet te openen, waardoor we de garantie kwijt zijn. Als je de kast openmaakt ontkom je er niet aan de seal aan de afdekplaat te doorbreken.

De files zijn veilig weggezet en laat de leverancier dat maar lekker met LaCie uitvechten.