Lacie disk defect?

Hoi,

ik heb een paar dagen geleden een Lacie disk gekregen.
Het is er één met 2 firewire 800 poorten op de achterkant.
Nu, het duurt ongeveer 25 seconden nadat ik de disk heb aangezet dat het op mijn bureaublad verschijnt. Evoor pinkt het blauwe lampje.
Op de achterkant staat “Lacie d2 hd 200gb dw dv”, maar er zit een 80gb maxtor schijf in.
Nu hoor je me al afkomen: weet iemand wat er aan de hand is, en wat kan ik eraan doen?

Grtjs,
Benjamin

Kan maar zo normaal zijn. ik heb nooit op de tijd gelet, maar mijn externe harde schijf neemt ook even de tijd voordat het icoontje op mijn bureaublad staat.

[quote:0cb5b639d0="benj1989"]Ik heb een paar dagen geleden een Lacie disk gekregen... [/quote:0cb5b639d0]

[img:0cb5b639d0]http://www.nationalgeographic.com/kids/ngo/cartoons/horse/images/horse_01.jpg[/img:0cb5b639d0]

Als ik mijn iBook als externe harde schijf opstart voor synchronisatie met mijn Mini duurt het ook even voor het ikoontje verschijnt. Ik weet niet precies hoe lang, maar 25 sec. lijkt me redelijk in de buurt :lol:

huinkroese, geldt dat van dat gegeven paard ook als je jezelf een cadeau geeft? :innocent:

het rare is dat ik een andere 250gb lacie disk al had en daar pinkt het blauwe lampje niet en verschijnt ie na ong 5 seconden op het bureablad.

Ow nog iets vergeten: die hd was als dood verklaard

Wat is nou het probleem? Hij verschijnt op je bureaublad. Dat is toch goed? Of kun je hem niet openen? Wat zegt schijfcontrole? Als er geen problemen zijn, wat kan jou dan die 25 seconden schelen?

[quote:c2bceba73f="benj1989"] Op de achterkant staat "Lacie d2 hd 200gb dw dv", maar er zit een 80gb maxtor schijf in. [/quote:c2bceba73f]

Gebruikt LaCie altijd schijven van “externe” makelij?

Bij mij duurt het met m'n LaCie schijf maar 5 seconden voordat hij verschijnt op het bureaublad, weet niet of het uitmaakt of hij Mac of Windows geformatteerd is.

Kijk eens in schijfhulpprogramma hoe de schijf is geformateerd. Als het geen Mac-schijf is kan het tot stand brengen van een connectie inderdaad wat langer duren. Het lijkt er op dat er dus een andere schijf in het kastje zit, maar dan moet het stickertje op de achterkant beschadigd zijn, of er is gepartitioneerd en is het meeste stuk. In het laatste geval zal die overgebleven partitie waarschijnlijk ook geen lang leven meer hebben. Dan heb je dus een mooie doos gekregen waar je een andere schijf in kunt zetten.

@ Grisolda:
LaCie maakt zelf geen schijven, maar wel kastjes en de bijbehorende electronica.

het was al open gedaan geweest omdat ze dachten dat ie niet meer werkte, ik heb hem gisteren ook open gedaan en er zit een maxtor 80gb in, het duurt 25sec voor hij gemount is en het blauwe lampje pinkt voordat ie gemount is. De hd is hfs+ maar de partititie (de hd met de goeie naam) is gewoon hfs

Oef, wanneer kwam ook alweer HFS+? Was dat in OS8, daarvoor of daarna? HFS is in elk geval van voor die tijd. Als ik jou was zou ik die schijf opnieuw formateren als HFS+ (= MacOS uitgebreid) en eens zien hoe het dan gaat. Overigens geen gek kadootje, die D2 kastjes zijn zover ik weet niet los te krijgen. Ik geef er soms 35 Euro voor, zonder HD wel te verstaan.

[quote:10b7d2eb9d="ommer_76"]huinkroese, geldt dat van dat gegeven paard ook als je jezelf een cadeau geeft? :innocent:[/quote:10b7d2eb9d]

Een cadeau blijft een cadeau :stuck_out_tongue:

lol toen die gasten die kast hebben opengedaan hebben ze de vijsjes aan de achtekant een beetje geforceerd (of verwisseld ofzo); want ik krijg ze er niet helemaal terug in.

ik denk dat er toch iets mis is, toen ik hem wou formateren (alles op nul zetten (maar één keer)), zei ie dat er 4u resterend is, ik heb overtlaast een 2.5 60gb hd geformateerd en dat heeft me 3kwartier geduurd. Bestaat er één of ander tooltje om dat te controleren wat er mis gaat?

ik heb hem uitindelijk geformateerd: 8u :oops:

[quote:8d4e849761="Liam"]Oef, wanneer kwam ook alweer HFS+? Was dat in OS8, daarvoor of daarna? HFS is in elk geval van voor die tijd. Als ik jou was zou ik die schijf opnieuw formateren als HFS+ (= MacOS uitgebreid) en eens zien hoe het dan gaat. Overigens geen gek kadootje, die D2 kastjes zijn zover ik weet niet los te krijgen. Ik geef er soms 35 Euro voor, zonder HD wel te verstaan.[/quote:8d4e849761]

Ik heb net een kapotte Lacie D2 160 gig van een vriend gekregen om te kijken of DW er iets mee kan- niks dus. Heb de schijf eruit gehaald en vroeg me af of je die kan vervangen door een willekeurige ATA-schijf. Maakt niet uit hoeveel gig?

Bedankt,

Wolf

weet ik niet, btw het duurt nu 65sec voordat de disk mount