Lacie dvd-brander met Toast 6.0 op iMac met OS 9.2 en X???

Ik wil een externe dvd-brander aan mijn iMac hangen, waarmee ik met name mijn eigen filmpjes, die nu in iMovie staan, op dvd wil branden. De filmpjes heb ik in 9.2 geladen en bewerkt en in X kan ik ze ook tevoorschijn halen. Mij is door het machouse geadviseerd de Lacie 300730 met Toast 6.1 aan te schaffen. Is dat een goed advies? Wat moet ik nog weten voordat ik tot aanschaf over ga? Ik weet dat er van alles al over is geschreven maar ik wil zo graag concreet antwoord op mijn eigen vragen :roll: Groet, Sylvia

Welke versie X heb je? Toast 6 werkt dacht ik alleen met 10.2 en hoger.

Die brander lijkt me een prima keus. Er zit ook een beperkte versie Toast 5 bij zodat je ook onder 9 kunt branden. Het meegeleverde CaptyDVD is ook voor 9.
Toch denk ik, gelet op je onderschrift, dat je nieuwe spullen een goede aanleiding kunnen zijn om nu toch maar eens alles in X te gaan doen; het zal je uiteindelijk best bevallen.

Als je onder OSX iDVD(4) wilt en kan gebruiken dan heb je geen Toast6 nodig. Dan kun je gebruik maken van Hurz en Pfurz http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=23370

Daarme kun je met een externe brander een DVD branden via iDVD4