Lacie Electron 19"... doen?

Ik kan een tweedehands Lacie Electron kopen voor een schappelijke prijs. Nou heb ik al een hele tijd de wens zo'n monitor te kopen, maar vraag ik me ineens af of daar een tweedehands addertje onder het gras schuilt... kijk je weet natuurlijk nooit 100% wat je koopt via een marktplaats, maar zijn er misschien mensen die uitgesproken ervaringen hebben met deze monitoren? Ik heb een 12" PowerBook 1.33 die momenteel aan een Sony monitor geknoopt staat, maar ben op zoek naar iets kleur-echters.... zeg maar.

Alvast bedankt!

[size=9:6dfc2ceb65]Misschien heb ik vanmiddag een vette monitor!!![/size:6dfc2ceb65]

Sorry... dubbele post, kan iemand 'm weghalen?

Thanks

controleer de productiedatum op de achterkant van het scherm, ik heb een nieuw scherm gekocht in maart 2004 en productiedatum op label achteraan het scherm zegt januari 2004

ik verkoop trouwens mn 22inch voor 550 euro - met callibrator voor 700! ;)

Volgens mij kun je die andere nu nog zelf weghalen omdat er nog niemand in gereageerd heeft.

Mbt tot de LaCie: welk model is het precies, hoe oud? Zowiezo eerst kritisch bekijken. Laat de aanbieder het beeldscherm aansluiten en klooi er even mee. Ook fijn om even te doen: egaal grijs buroblad instellen. Kun je aardig wat ‘ellende’ zien.
Overigens niet schrikken als je 2 horizontale strepen in het beeld ziet op ± 1/4e van boven en 1/4e van onderen. Dat hoort.
De LaCie is verder een hele goede en fijne monitor en uitstekend te calibreren. Echter ouder dan 4 jaar zou ik niet aan beginnen. Optimale instellingen mbt helderheid/contrast zijn dan minder goed te halen (eigenschap CRT).
Succes.

Het is een Electron blue 19" met zo'n zonnekap, je kent 'm wel. Ik zal eens vragen hoe oud de monitor is.

Oké, maar het modeltype zegt ook al iets over de leeftijd. De bluehood (zonnekap) leveren ze er al een tijdje bij. Laatste model is de 'electron19blueIV' voor de 19 inch crt-uitvoering.

Ik ga vanmiddag even kijken hoe of wat. Denk eigenlijk dat ik wel doe. Bedankt voor de reacties.

:wink: