LaCie en Mac

Ik heb een externe HD , een Lacie en als ik hem op school in een eMac plug heb ik geen probleem , maar als ik data wil verwisselen ( mac > lacie en lacie > mac) . Dan reageert ie totaal niet meer . Hoe zou dat komen .

THuis is hij voornamelijk op PC aangesloten.

Heel vreemd, ik plug de mijne de hele dag over en weer tussen Macs en PC's, en ik heb eigenlijk nooit problemen.

Welke versie heb je, de D2?
Welke indeling gebruik je, FAT32?

Fat 32

en dit type http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10063

Tja, ik heb een ander type, model D2, ziehier: http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10022

maar dat maakt verder niet veel uit volgens mij. Kun je hem eventueel opnieuw formateren?

Naar NTFS dan ? of bij fat 32 blijven

Ik zou 't op FAT32 laten, ntfs werkt niet op alle systemen vlekkeloos. Ik weet niet waar je allemaal mee werkt en hoe een Mac met ntfs omgaat, maar in win9x wil 't wel lastig worden.

NTFS geeft bij Mac's vaker problemen dan FAT 32 voor zover ik weet... ik geloof zelfs dat OS X van origine geen NTFS ondersteunt... er zijn wel progs voor, maar toch.

Ok , ik heb hem nog niet onder X aangesloten . Op school is het nog 9.x .

Misschien een beveiliging op je school? Ik zat eerst te denken aan te weinig permissies, daar heb ik onder X regelmatig last van, wanneer ik iets als andere gebruiker met m'n partitie wil doen, maar je gebruikt 9 op school, dus... :?

Daar heb ik helemaal geen ervaring mee... :oops:

ben pas geswitched na OS X… niet zozeer vanwege OS X maar omdat ik toen pas voor het eerst een keer geld had. :money:

De simpelste oplossing is : "Een PC nemen tijdens de les ipv van een eMac".

Moeilijk moeilijk …

ls je ff goed leest is die portable die op een eMac moet draaien gezegend met een USB 2.0 aansluiting. Volgens mij zit daar het eul aangezien USB 2.0 ergens dit jaar is geintroduceerd. Normaal mag dat geen probleem zijn en heet OSX waarschijnlijk wel drivers die hem compatible maakt met een USB 1.0 aansluiting. Dus ik zou in die hoek kijken.

Your fellow macuser.

Ja, dat klinkt inderdaad logisch, USB 2.0 lijkt me niet ondersteund in 9, maar je zou denken dat de snelheid gewoon lager is... Maar ja logisch, is niet altijd logisch, helaas... :?