lacie fire-wire & dvd speler

nu ik onder tiger een nieuwe lacie fire wire dvd brander heb geinstalleerd en een originele film wil afspelen krijg ik : 'Er heeft zich een initialisatie fout voorgedaan, er is geen geldige dvd-speler gevonden [-70012]'

wat kan dit zijn??

of welk programma kan ik anders gebruiken?

al vast bedankt

Installeren? Dat is toch gewoon inpluggen? Welke dvd brander heb je? Wat bedoel je met orginele film? Een image van een dvd? Een Mp(e)g? Of juist een avi? Of bedoel je dat je een dvd in de brander hebt gevrot en die wilt afspelen? Dat zou gewoon moeten kunnen. Ik heb de lacie dvd brander 16x dual met lichtschrijf en daar gaat dat prima mee. Heb je echter wel Tiger geinstalleerd met een dvd speler in je MAC? Of zat er toen alleen een cd speler in? Ik weet dat Tiger standaard op dvd is maar ik vraag het toch maar even. En wat voor MAC heb je? Kortom: Iets meer info:-)

Kan je niet alleen maar films afspelen met de interne DVD-spelers?

Kan zijn dat ik rare dingen zeg nu. Het is laat :roll:

ik heb een externe 16x dual dvd brander fire wire/usb2. im mijn g4 (800) zit een cd writer, tijdens insteleren van tiger zat de installatie cd in mijn dvd brander

ik probeerde inderdaad een dvd af te spelen

het rare is dat ik die melding ook krijg als ik dvd-speler ‘gewoon’ wil opstarten.

ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden.

en anders: wat is een goede film speler??

Het lukt je niet om een dvd af te spelen als er geen interne speler aanwezig is. Iets waar al meermaals over geschreven is overigens. Wil je extern, dien je je te behelpen met vlc of andere player om de film te bekijken.