LaCie FireWire komt niet op bureaublad

Ik heb enkele harde schijven van LaCie (FireWire) waarvan er één de laatste dagen niet meer op het bureaublad verschijnt. Het blauwe lampje van de schijf blijft knipperen, precies alsof hij iets aan het wegschrijven is. Maar de schijf is nog niet eens gemount, laat staan dat hij aan het schrijven is...

Als ik ga kijken met schijfhulpprogramma zie ik de schijf wel staan, maar zonder verdere details. Ik kan de schijf ook niet benaderen.

Kent iemand een oplossing ?

(mischien is deze vraag eerder gesteld, maar ik kan het niet opzoeken. Als ik de zoekfunctie van het MacOSX forum nu gebruik krijg ik als zoekresultaten:

[quote:03461ae57c]Could not insert search results

DEBUG MODE

SQL Error : 1062 Duplicate entry ‘1836647767’ for key 1[/quote:03461ae57c]

Wellicht geen oplossing voor je probleem, maar de fout die ik wel eens maak is dat ik de firewire kabel in de verkeerde aansluiting stop (mijn Lacie heeft er twee)...

Mijn kabels zitten al meer dan een jaar op dezelfde plaats.

Lijkt een beetje op een voedingsprobleem van dat kastje.

als het er een is van 250 GB (?) ... hier hetzelfde probleem... ik heb 4 gelijke schijven die ik gebruik als back-up .. na een tijdje beginnen ze raar te doen. Het is zelfs zo dat ze gloeiend heet worden. Dat moet ergens een slechte reeks zijn of zo ...

Ik heb me op de laatste mac-expo in Parijs een schijf van 2TB aangeschaft (jawel, Lacie) en die doet het perfect, en blijft het perfect doen…

controleer via schijfhulppgrogramma wat het probleem is. Ik denk dat je fout controle 1003 krijgt. Dit betekend dat de 'inhouds opgave' van je harddisk defect is geraakt. Zelf heb ik dit ook gehad. Wanneer je dit op je windows machine heb is het eigenlijk vrij simpel om op te lossen. Cd van windows erin chkdsk /r en het probleem is verholpen. Bij een mac ben ik er nog niet achter hoe je dit kan oplossen. Zelf heb ik het gedaan door de schijf op nieuw te formatteren. Het gekke was dat ik de schijf op windows via macdrive nog kon benaderen en de data er af te halen. Om het in osx aan de praat te krijgen heb ik hem dus op nieuw moeten formateren. In iedergeval probeer te controleren via schijf hulp programma of via de diagnose tool van apple of er een fout code uit komt rollen, en zoek dan naar een oplossing via internet succes!