Lacie Harde schijf op macosx en windows

Ik zit bij mijn ouders op hun acer laptop en zou enkele dingen van mijn lacie harde schijf willen uitwisselen. Onderaan in de balk komt er een icoontje om de harde schijf veilig te verwijderen. mar ik vind nergens een icoontje om toegang te krijgen tot mijn lacie externe firewire harde schijf.

Hoe kom ik hieraan,

windows Xp home is de versie waar ze hier mee werken.
Onder mijn computer vind ik niets, zowel niet onder harde schijf als verwisselbaar medium.

HELP

Ja, ik dacht dat die knoppen hier niet reageerden, maar 't is gewoon XP die zo traag werkt; Sorry van de drie versie's

off topic: het is niet de schuld van xp in dit geval, bij mij is macosx.nl vandaag ook niet vooruit te branden. safari 1.0 en os 10.2.8

Ja, hij is zichtbaar, zonder geel vraagtekentje in mijn hardewareprofiel

Hier hetzelfde, zullen er veel 'zondag surfers' zijn :D

Hallo Leleu,

Jouw probleem is la verholpen geloof ik, maar bij mij rijst / reist een lichtelijk off-topische vraag.
Begrijp ik het goed en heb jij een externe FW HD van LaCie die je zowel op je ouders PC (labtop) als op een mac kunt mounten? Of zie ik het nu verkeerd…
Mocht mijn veronderstelling juist zijn, hoe heb je die FW HD geformatteerd zodat je 'm op beide systemen kunt gebruiken? Dat wil ik ook kunnen, maar dan wel zodanig dat ik niet de hele HD als PC-DOS moet formateren.

Momenteel werkt macosx prima hier (safari 1.nog wat)

[quote:f4c278a899="sybian"]Mocht mijn veronderstelling juist zijn, hoe heb je die FW HD geformatteerd zodat je 'm op beide systemen kunt gebruiken? Dat wil ik ook kunnen, maar dan wel zodanig dat ik niet de hele HD als PC-DOS moet formateren.[/quote:f4c278a899]

Sinds 10.3 is dat niet meer zo’n probleem. Op de zaak heb ik een Maxtor200GB in een 160 gieg NTFS en een 30 gieg FAT 32 gedeeld. Die laatste dus speciaal voor uitwisseling met een Mac die 10.2.8 draait.
Toen ik 'm eens mee naar huis nam mounte m’n iMacje met 10.3 zonder problemen beide partities.
Toen we later het ding op een nieuwe G5 wilden aansluiten duurde dat de eerste keer een eeuwigheid, maar nu mount ie normaal en allebei de partities.

[quote:b7a867ab36="Liam"]Op de zaak heb ik een Maxtor200GB in een 160 gieg NTFS en een 30 gieg FAT 32 gedeeld. Die laatste dus speciaal voor uitwisseling met een Mac die 10.2.8 draait. Toen ik 'm eens mee naar huis nam mounte m'n iMacje met 10.3 zonder problemen beide partities. [/quote:b7a867ab36]

Hi Liam,
Hé, dat is aardig, ik wist dat FAT32 wel mount, maar NTFS óók? Heel goed! Maar booten doen beide indelingen niet, neem ik aan. Ergens las ik iig dat FAT32 niet bootable is. En wat ik wil is mijn ext HD bootable houden (dus HFS-extended) én zonder gedoe diezelfde HD kunnen mounten op een PC…
Ik denk dat ik even een nieuw topic start.

Toch nog maar even hier; Als je Mac-schijf onder windows wilt mounten moet op die laatste een programmaatje geinstalleerd zijn. Ik moet er twee kennen maar ben de namen even kwijt. Misschien weet Jean het wel, vlotte kans dat het er bij zijn ouders op staat (of toch niet? Doet ie het nou Jean? Dat is me eigenlijk niet helemaal duidelijk.)

Nee, hij doet het helemaal niet, ik dacht dat zowel windows als Osx de zelfde ntfs konden lezen, dus als je alles in ntfs formateerd dat je alles kon uitwisselen. Schijnbaar dus niet, zal ik eens moeten uitzoeken hoe we dat oplossen. Maar hoe doet maxtor dat dan met de ONE tutch, of zoiets, zij beweren dan je zonder probleem zou kunnen uitwisselen.

Volgens mij is dat een back-up knopje. Het gekke is dat jij een NTFS-schijf niet op een windows-PC krijgt gemount terwijl dat het format is dat daar algemeen gebruikt wordt. Misschien moet je nog eens stoeien met die drive-letters die ze daar nog steeds hebben? Als je 'm op een andere PC een letter hebt toegekend die op de Acer al bezet is, zou dat het zijn?

ja, ik ook hier nog maar even... Of die van Jean het doet, k snap t nu even ook niet meer, maar volgens mij is dat programma waar jij op doelt Macdrive 5 of Macdrive 2000, zie [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=7040&highlight=firewire+fat32]dit[/url] topic. Maar dat wil ik niet nodig hebben. Lees verder over mijn onopgelost probleem in [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=239120#239120/]dit lapje tekst[/url]