LaCie hd van 120gig mount niet in OS 10.2.2 GLOEDNIEUW!!!???

Net zaterdag in Uitgeest een LaCie HD via firewire gekocht. 120 gig om back-ups te gaan maken. Eindelijk. Maar mounten ho maar. FireWire aansluiten op mijn iMac 17 inch flatscreen. Systeem osx 10.2.2. Hij ziet hem wel in Schijfhulpprogramma als ik hem aanzet. Kan hem 'wissen'. Doet-ie razendsnel. Kies dan partitie. Kies geen. Wel os9sys erop zetten. Voorts doet-ie niks meer. Wie weet raad. Ik snap er niks van. nora

in Utilities moet je naar schijfhulpprogramma gaan, en daar in moet je dan de schijf kiezen en hem dan partitioneren

Ik lees "Kies geen". Zonder partitie geen zichtbare harddisk op je desktop. Maar volgens mij kies je altijd voor een partitie. Normaal gesproken hoef je standaard LaCie harddisken niet te formatteren. Ze verschijnen vanzelf op je bureaublad. Een oudere type wil wel eens de eerste keer gewist worden (als deze nieuw uit doos komt) maar dat is dan ook alles.

Het feit dat-ie gewist kan worden lijkt te duiden op een goede firewire kabel. Maar probeer deze toch met een andere Mac/harddisk te testen.
MacOS X (firewire) gecrashed?

Groeten,
moremacs

bij mij dee hj het ook niet toen hij net uit de doos kwam ( heb hem net 3 Maand), maar toen ik hem gepartitioneerd had dee hij het wel

he jongen had ik ook, ik dacht weer 250 euro weg, maar als je het [b:af16dd00e8]via de instalitie cd van OSX[/b:af16dd00e8] doet gaat t wel :?

succes!!!

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=5107&highlight=

laat trouwens ff weten of dit ook bij jou werkt.

hebben jullie het over partitioneren of formateren,..

want formateren lijkt mij voldoende…

:) Ik heb systeem 10.2.6 erop gezet en .... hij mountte direct. Formatteren hielp niks. Enfin we gaan proberen een back-up te maken met Retrospect. Iemand nog een tip voordat ik begin? Groet Nora

Wie kan me iets vertellen m.b.t. de snelheid van een externe LaCie 120GB d2-design FireWire harddisk (7200rpm) t.o.v. de standaard HD (30 GB, 4800 rpm) in mijn TiBook G4/800?

En hoe is deze t.o.v. een interne SCSI-schijf in een PM 7500?

Thanks…