LaCie mini Hub HD / Waar is het origineel icoon naar toe?

Ik heb een LaCie mini Hub HD van 320 GB FireWire. Ik heb deze geformatteerd en er Mac OS X server op geïnstalleerd. Ik gebruik hem om mijn PowerBook G4 te booten en zijn harde schijf te sparen.

Het origineel icoon op de desktop is na formatteren verdwenen. Kan ik dit euvel verhelpen? Ik vind dit nogal vervelend omdat de drive voor de rest goed werkt.

Heb je de drive al een keer afgekoppeld en na een minuutje (of eventueel een reboot) gekoppeld?

Nat formattering verdwijnt het mooie Lacie icoontje. Volgens mij kun je op de cdrom kijken voor icoontjes. Anders zijn deze te downloaden van de Lacie website.

Bedankt voor de reactie? Maar hoe kan ik dat icoontje veranderen? Nu is het zo'n lelijk firiwire icoon geworden.

Wanneer je op je harddisk klikt, en dan kiest voor Toon info ( :apple: + i), dan kun je bij de optie Voorvertoning het huidige icoontje zien. Wanneer je het nieuwe icoontje hier naartoe sleept, wordt het huidige icoontje vervangen door de nieuwe.

je klikt de hd aan. drukt op :apple: +i en dan klik je op het kleine icoontje van de hd. Hier komt nu een lichtblauw vierkantje om.

Je doet hetzelfde bij het icoon. en dan met :apple:+c en :apple:+v kopieren en plakken.

Bedankt voor de reactie. Ondertussen is het in orde gekomen.

Ik heb een LaCie Minu Hub (250GB), ik gebruik hem vooral voor de Itunes bibliotheek (30GB) en films op te slaan....

Soms speelt Itunes bijna de hele dag en soms kijk ik meerdere DivX films per dag, is het normaal datdat ding warm loopt (dus de HD, niet de Mini). De aluminium buitenkant is nog te doen, maar wanneer ik de Mini optil en mijn hand op de Hd leg is deze redelijk warm… (laat ons zegen zoals een kopje lauwe koffie…)

Is het aan te raden de HD 's nachts af te zetten?
Mijn Mini kan die er tegen dat hij soms dagenlang achter elkaar aan blijft? (voor MSM/Limewire ect…)

Die lacie schijf heb ik ook. Hij wordt inderdaad warm: vergelijkbaar met een lauw koffie is normaal. Als je 's nachts niets met de externe schijf doet, kun je 'm na het ejecten gewoon uitzetten. Geen probleem.