LaCie mini - netwerk Harddisk

Hoi,

Ik zou graag deze harddisk bestellen:
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10592

[img:bd9ea6b0fa]http://www.lacie.com/imgstore/product_large/hd_ethernetdisk_mini.jpg[/img:bd9ea6b0fa]

Ik zou graag volgende kunnen met de schijf via netwerk:

• software installeren voor gebruik met mijn ibook via draadloos netwerk
  • schijf benaderen vanaf windows, enkel om bestanden op te zetten (zonder gebruik van extra software om dit te doen)
  • backup van mijn iBook op plaatsen

Hoe formateer ik best de schijf (welke bestandsindeling), kan dit in verschillende partities en zijn deze allen te benaderen vanuit Mac / Windows.

Alle installatietips & hulp is dan ook welkom.

Volgens mij komen Lacie disk standaard met een fat32 bestandsindeling, deze wordt zowel gelezen door mac als door windows. Echter kunnen hier geen bestanden op van groter dan 4 gb per bestand.

Je kan inderdaad gewoon partities gebruiken, deze worden gelezen door zowel mac als windows (als het fat32 is)

Houd er rekening mee dan de snelhied via ethernet niet super snel is! Voor de rest is het een mooi ding :wink:

Een perfecte combinatie zou zijn:

[b:e327604dba]aansluiten op USB - iBook[/b:e327604dba]

• een (bootable) partitie aanmaken van 30 Gb en daar mijn backup van de iBook op plaatsen

[b:e327604dba]aansluiten op netwerk & resterend ruimte formateren in fat32 [/b:e327604dba]

• gebruiken om programma’s op te installeren vanuit de ibook
  • gebruiken om mijn iTunes muziek op te zetten vanaf de iBook
  • gebruiken om bestanden op te zetten vanuit mijn Windows XP

wanneer ik dan ooit problemen zou hebben met de HD van mijn iBook dan zou ik hem via USB kunnen aansluiten en opstarten van 30Gb partitie met de backup op.

Zou dit zo lukken en kan FAT32 het :apple: -file formaat aan (bij bv. installaties van programma’s)

bedankt !

:innocent:

[quote:c35701527c="WVY"][b:c35701527c]aansluiten op USB - iBook[/b:c35701527c] - een (bootable) partitie aanmaken van 30 Gb en daar mijn backup van de iBook op plaatsen [/quote:c35701527c]

Ik heb begrepen dat je alleen m.b.v. firewire van een externe schijf kan booten (opstarten). Ik vermoed dat jouw plannetje niet zal werken.