Lacie nieuwe calibrator software??

Er is nieuwe software voor X voor de calibrator blue eye, hehe dacht ik.Maar hij doet het niet ,geeftde volgende foutmelding, "Could not find the Monitor Descriptor file for this monitor...." Wie weet wat de monitor descriptor is??help

Misschien ligt het er ook aan op welke poort je em aangesloten hebt (op de monitor zelf heb je A & B). Ik heb em op B en hij doet het zonder problemen.

heb jij type III of II monitor??

22blueIII

Dacht ik al,het lijkt of de driver niet met II werkt.vreemd heb jij ergens een file die monitor descriptor heet,en waar staat hij dan? in Library?

Die file kan ik niet vinden op mijn systeem. Het enige wat ik nog kan bedenken is het volgende:

“This release only support LaCie monitors with an Enable Cable.” (PDF bij BlueEyeX)

Wat die Enable Cable is mag Joost weten…

Enable cable is de kabel met extra USB draadje eraan.

Heee, heet jij ook Joost??? :D

Joost??? niet dat ik weet.

"Joost mag 't weten".... :D

he torz, niet helemaal wakker vandaag? :)

IDD . :(

En ik heb dus hetzelfde probleem. Ook geen 'monitor descriptor file' te vinden. Ik heb de Blue Eye met de 'enable cache' met de Electron 22 blue II monitor. Het lijkt er dus op dat deze driver uitsluitend met de III werkt... Is vreemd toch?????????

heel vreemd want in het mapje BlueEyeX1 in de Home directory die bij de installatie van de software is aangemaakt zit wel een mapje met het typenummer van de Electron II?!? :?: :?:

Hebben jullie al jullie klaagzang laten horen bij LaCie?...

Ik al twee mails gestuurd mag nog geen antwoord.

Lacie heeft mij inmiddels patches gestuurd voor het gebruik van monitor 2 ,nog niet geprobeerd. ben benieuwd :?:

Het schijnte werken :lol: :lol: :lol:

[quote:7b6a71b9a2="pepe"]Die file kan ik niet vinden op mijn systeem. Het enige wat ik nog kan bedenken is het volgende:

“This release only support LaCie monitors with an Enable Cable.” (PDF bij BlueEyeX)

Wat die Enable Cable is mag Joost weten…[/quote:7b6a71b9a2]

Die enable cable verzorgt feedback tussen de software op je systeem en de hardware in de monitor. Als je de enablekabel aangesloten hebt zie je in dat opstart venstertje van LaCieBlueeye iets van ‘digitally enabeled’.

Die enable cable is dus een gewone vga kabel met een extra usb draadje ernaast. Door hier gebruik van te maken haal je een hogere nauwkeurigheid bij de karakterisering van je beeldscherm.