LaCie photon19vision photon19vision als alternatief?

Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een heel goed TFT scherm. Mijn eerste keuze is natuurlijk nog altijd dat van Apple maar toch blijf ik zo een beetje steken aan die prijzen, daar ik toch maar een particuliere gebruiker ben. Nu de LaCie photon19vision photon19vision vind ik precies een mooi alternatief en heeft ongeveer hetzelfde zichtbaar veld van mijn 21" Apple scherm dat ik hierstaan heb en heeft een mooi prijs kaartje van 600 Euro incl btw.

Heeft er iemand van jullie ervaring met dit beeldscherm?

Ik weet niet of je op zoek bent naar het mooiste of het beste scherm. Voor het mooiste moet je nu natuurlijk voor Apple gaan maar de beeldkwaliteit van de apple schermen is niet meer dan gemiddeld. Ga je voor beeldkwaliteit dan moet je op het moment bij Eizo zijn. De schermen van oa LaCie en NEC bieden een kwaliteit die net zo goed is al Apple maar voor een veel gunstigere prijs.

Heb je ergens een link voor die Eizo schermen. Tuurlijk zijn die van Apple het mooiste, en zou ik graag zo één willen, maar toch wil ik graag eens alle maar dan wel goede alternatieven kennen. :wink:

Eizo.... interessant

Als ik kijk op kieskeurig, kun je een Eizo FlexScan L885 (Zwart Schermformaat: 20,1 inch Max. resolutie: 1600 x 1200 Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-I) krijgen voor rond de 1300,-
Apple studio 20" is 1029,–

Rara… dan kies ik voor Apple!

Je moet ook schermen vergelijken met hetzelfde resolutie!

Apple = Resolutie van 1680 x 1050

19" LaCie 1280x1024, da’s geen vergelijking!

Link: gewoon eizo.nl

Dan heeft die Eizo ook meer pixels :wink:

Het is gewoon moeilijk een Apple te vergelijken met om het even welk merk ook omdat Apple voor zo ver ik het weet de enige zijn die breedbeeld ondersteunen.

@Knarfkijk:

Heb je überhaupt ooit wel eens een EIZO scherm gezien ?
Ik heb twee klanten die EIZO schermen hebben:

De een heeft er 3 teruggestuurd wegens een zeer ongelijkmatige backlit
de tweede is nu toe aan zijn derde scherm

Mooie schermen, inderdaad, als je toevallig een goed vind.

@Zorky, ga lekker voor die LaCie, prima scherm en DRIE jaar garantie !!!

Ja ik zou nu alleen wel Lacie Photon20Vision nemen, ivm vergelijkbare resolutie met 20" Apple. Alleen verschilt dat maar ruim 100 euro met die van apple

19" = 1280x1024
Het is maar net wat voor resolutie je wilt.

Heb hier twee LaCie 20" schermen naast elkaar staan voor een video-editing suite. Wordt 8 uur per dag op gewerkt. Zijn oké!

[quote:0df3cbcec4="Susanne"]Eizo.... interessant

…Je moet ook schermen vergelijken met hetzelfde resolutie!

[/quote:0df3cbcec4]

Mag mijn 1 jaar oude 19" Eizo-tje “maar” een resolutie van 1280 x 1024 hebben,
hij was toen:

a) stukken goedkoper (900 eurootjes)
b) heeft een garantie van 5 jaar
c) geeft een beeld weer waar Appel een voorbeeld aan kan nemen.

Ook erg mooi is dit spul: http://www.formac.com/p_bin/

Nu heb ik nog een vraagje. Vroeger heb ik nog een 15" apple TFT scherm gehad van de laatste serie en deze had volgens mijn systeem geen ververs frekwentie. Nu als ik de specs files bekijk van alle soorten monitors zie ik overal een ververs frekwentie verschijnen zoals bvb 75 hz. Ik dacht dat als je een volledig digitaal beeldscherm had dat je gewoon een stilstaand beeld had? Of mis ik iets?

En weet er iemand waar die Formac schermen te koop zijn in Begië?

LaCie FTF 19" bij [url=http://www.mailamac.nl/]Mail-a-Mac[/url] voor € 449,= ex btw. Ter vergelijking: ook bij Mail-a-Mac de Apple 20" voor € 819,= ex btw. Scheelt dus bijna de helft voor 1 inch en design. Keuze's maken hoort erbij in 't leven, tis maar waar je prioriteiten liggen.