Ik ben op zoek naar een goede USB/Firewire hardeschijf die ik kan meenemen.
Hij moet ook op een PC gebruikt kunnen worden. Nou zag ik op de Apple site (de nederlandse), de LaCie Pocketdrive staan in verschillende uitvoeringen. 40, 60 en 80 GB. Vreemd genoeg kosten de 60 en 80 GB hetzelfde, namelijk € 469,–. Nou resten mij de volgende vragen;
Is er een fout gemaakt op de website en is één van de twee verkeerd geprijst of heb ik ergens een verschil tussen de modellen over het hoofd gezien?
Welke is fout geprijst: is het 60 GB model te duur of is het 80 GB model goedkoop?
Zijn deze modellen van LaCie goed en betrouwbaar?
Het gaat hier om de modellen met een dikke blauwe/paarse rand.
Ik heb sinds een paar maanden een LaCie d2 120 GB en hij bevalt me prima. Je kunt hem FAT 32 ofzo formateren, dan werkt hij vlekkeloos op de PC. Dit heb ik hier op het forum gelezen, heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ik heb sinds kort een Lacie d2 - 160 Gb . Ben ik zeer te vreden over. AL ligt het niet zo zeer aan het merk natuurlijk maar aan de harddisk die erin zit.
Ik heb namelijk ook nog een pocket FireWire HDtje met een 40 Gb…Tochiba en deze werkt ook perfect. Maar koop geen Maxtor…Deze zijn volgens mij niet zo stil.