LaCie scherm op G4

Mijn LaCie scherm springt na aanzetten op de standby mode.....Op een PC doet ie het wel.... Heeft er iemand enig idee wat ik moet doen?, het ligt dus aan mijn G4 en niet aan mijn scherm :roll:

Zit de videokaart nog stevig in z'n slot in de Mac? Werkt een andere monitor wel op de Mac? Het zou kunnen dat je een resolutie/refreshrate gebruikt die de monitor niet ondersteund; als bescherming springt deze dan in standby.

Het betekent alleen dat er geen videosignaal is...

Dus hoe zit de boel in en aan elkaar? Nieuwe videokaart? Juiste stekkers? onmogelijke resolutie?

De instellingen op je LaCie al gereset?

[quote:96693d33a2="tricksel"]Zit de videokaart nog stevig in z'n slot in de Mac? Werkt een andere monitor wel op de Mac? Het zou kunnen dat je een resolutie/refreshrate gebruikt die de monitor niet ondersteund; als bescherming springt deze dan in standby.[/quote:96693d33a2]

Ik heb ineens het gevoel dat ik je schizofrene alter-ego ben…

Haha....

[quote:632d8f34ce="Deskman"][quote:632d8f34ce="tricksel"]Zit de videokaart nog stevig in z'n slot in de Mac? Werkt een andere monitor wel op de Mac? Het zou kunnen dat je een resolutie/refreshrate gebruikt die de monitor niet ondersteund; als bescherming springt deze dan in standby.[/quote:632d8f34ce]

Ik heb ineens het gevoel dat ik je schizofrene alter-ego ben…[/quote:632d8f34ce]

Schizofrenie is iets anders…maar dat is waarschijnlijk ook op dit forum al talloze malen belicht…

Mutiple Personality Disorder is beter op zijn plaats! :roll:

[quote:ece92f4b40="freerksmit"]Schizofrenie is iets anders........maar dat is waarschijnlijk ook op dit forum al talloze malen belicht........

Mutiple Personality Disorder is beter op zijn plaats! :roll:[/quote:ece92f4b40]
Heb je wel gelijk in, maar gezien het onderschrift …

Daarnaast noemt men het in de volksmond bijna altijd schizofrenie...

[quote:8e4f7b41be="tricksel"]Daarnaast noemt men het in de volksmond bijna altijd schizofrenie...[/quote:8e4f7b41be]

Ja,…en als iedereen in de sloot springt… :wink:

THNX leden!..ik ga het ff proberen :mrgreen:

Heb dit eerder gezien, je gebruikt een G4 en een 19 inch? Er is ooit een patch verschenen die dit probleem zou moeten oplossen (heb gezocht maar kan het zo snel niet vinden). Beste is om je monitor pas aan te zetten nadat je de computer hebt opgestart.

yep G4 en Lacie electron 19 blue II......had een patch gehad van LaCie Nederland maar die deed dus nix....

Hoezo aanzetten nadat je je Mac hebt aangezet? Dan wordt hij niet herkend en staan bijvorbeeld je kleurprofielen weer uit.

[quote:314e396883="Deskman"]Hoezo aanzetten nadat je je Mac hebt aangezet? Dan wordt hij niet herkend en staan bijvorbeeld je kleurprofielen weer uit.[/quote:314e396883]

wat heb je liever: een zwart scherm of een profielloos? :slight_smile:

denk je dat de monitor wel herkent wordt als hij standby staat?

[quote:f4a2926a63="Pieter Floris"][quote:f4a2926a63="Deskman"]Hoezo aanzetten nadat je je Mac hebt aangezet? Dan wordt hij niet herkend en staan bijvorbeeld je kleurprofielen weer uit.[/quote:f4a2926a63]

wat heb je liever: een zwart scherm of een profielloos? :slight_smile:

denk je dat de monitor wel herkent wordt als hij standby staat?[/quote:f4a2926a63]

Om het probleem op te lossen is het wellicht een optie, maar voor gewoon gebruik niet. En ja, een monitor in StandBy wordt herkend.

Ben geen systeem/hardware wizard dus........mijn resolutie stond altijd op 1024-768. ook als ik die lager en of hoger zet en de LaCie weer aankoppel blijft het probleem hetzelde....op mijn PC draaide die wel op 1024...Is refreshrate hetzelde als mijn resolutie??.......waar vind ik die instellingen? :oops: