Lage overdrachtsnelheid

Dit is mijn setup:
http://img401.imageshack.us/img401/7604/setupid.jpg

Alle draadloze apparaten hebben wifi N.
Mijn WD media player heeft een 100mb ethernetingang en usb2

Als ik een bestand van mijn iMac draadloos naar mijn WD media player stuur gaat het niet sneller dan 2MB/s.
Bottleneck zou de 100mb ethernetingang moeten zijn maar dan zou ik files toch nog met 100/8 = 12MB/s moeten kunnen overzetten?

Heeft iemand een idee waarom het zo langzaam kan zijn?

Wat is de afstand tussen iMac en AEBS? Heeft de iMac wel een snelle verbinding met het internet?

De afstand is een meter of 5. Alles staat in de huiskamer.
Ik haal met usenet een stabiele 5-6MB/s en met een goede torrent soms nog wat hoger. (uiteraard enkel linux distro's)

Al getest wat de snelheid naar de WD media player is, als je die Airport Express even uit het netwerk haalt?

Dat zal ik vanavond even proberen.

Je Ethernet is vast niet de zwakste schakel. Je zou eens kunnen kijken hoeveel mede-WiFi-gebruikers op of in de buurt van jouw kanaal zitten. De Extreme handmatig instellen op een 'vrij' kanaal (als het even kan minstens vier kanalen hoger of lager dan je buren) kan wel eens helpen. Of anders de Extreme herstarten.

Met de Express uit dezelfde snelheid. Komt niet boven de 2MB/s uit.

Met enkel een ethernetkabel tussen mijn Extreme en iMac schommel ik ook rond de 2MB/s.

Heeft die WD wel eens een hogere performance laten zien?

Jawel, Ik kan via de usb harde schijf Blue Ray images afspelen van 40 a 50 gig.

Ik zal vanavond eens de harde schijf aan de Extreme hangen en dan kijken wat de snelheid is.