LAN netwerk zoeken

ik heb mijn MyCLOUD WD in een LAN omgevormd (connectie met PLEX server) , maar ik kan met mijn apple M2 macbook het network niet meer vinden
verschijnt nie tin mijn connecties, ik kan LAN network benaderen via het IP adres maar niet via LAN

Wat is het probleem, als je de MyCloud WD wel via IP-adres kan benaderen ?

Dat het niet werkt zoals jij wil, zal een mis-configuratie zijn van de WD.

Gebruik je WD Discovery voor de verbinding? De ondersteuning hiervan is nl. afgelopen juli stopgezet.

klopt en ik heb mijn wd discovery als LAN ingesteld, dit heeft 1 dag gewerkt, dag erna toen ik mac terug opstartte kon ik mijn lan niet terugvinden

klopt en ik heb mijn wd discovery als LAN ingesteld, dit heeft 1 dag gewerkt, dag erna toen ik mac terug opstartte kon ik mijn lan niet terugvinden
[/quote]

Je vermeldt verder niet welke MyCloud WD je hebt, maar oudere versies worden niet meer door WD ondersteund.

Een paar stappen die je moet ondernemen:

1. Inloggen op https://home.mycloud.com
  2. Klik in de linkerbalk op Settings
  3. Klik in de linkerbalk op jouw opslag (Current storage)
  4. Klik op ‘Manage device’ en log in met je WD account gegevens
  5. Zet het schuifje bij Local Network Access op ‘Aan’. Je kan daaronder ook een naam en wachtwoord ingeven voor stap 9.
  6. Ga in Finder in de menubalk naar Ga → Netwerk (⌘⇧K)
  7. Klik in het dan geopende venstertje op Blader/Browse
    Er moet dan iets staan als MyCloud-1X1XX1
  8. klik op het pijltje dat voor die naam staat en dubbelklik op jouw opslag
  9. Klik bovenaan op ‘verbind als’ en log in op je netwerkschijf met je naam en wachtwoord van MyCloud.

Je moet nu je WD MyCloud disk als netwerkschijf kunnen zien en er zoals iedere andere schijf bestanden op kunnen lezen en schrijven.

bedankt, zo ver was ik al, alle sis gelukt tot puntje 6: my cloud via finder verschijnt niet !

Screenshot 2023-08-28 at 17.58.50

• Je weet zeker dat de bovenstaande :arrow_upper_left: instellingen overeenkomen met jouw instellingen?
  • Je weet verder ook zeker dat de WD drive en de Mac in hetzelfde netwerk hangen (dus bv. gekoppeld aan dezelfde router/switch/hub/modem)?
  • Je WD drive is met een UTP kabel verbonden met je router/switch/hub/modem?
  • Heb je bij stap 4/5 ook al eens gekozen voor ‘Reboot device’?

BTW: Als je klikt op 'Manage Device, moet je inloggen op je device. Als het goed is krijg je dan heel kort het netwerkadres van de WD drive te zien, bv https://196.168.100.227/static/login
Dat adres kun je ook in de Finder bij ⌘⇧K invullen als smb://196.168.100.227/