Land van herkomst ontdekken, iPhone 3G

Ik heb een iPhone 3G perongeluk geupgrade naar 3.1.3, en ben dus mijn unlock kwijt. Iets meer dan een jaar geleden heb ik hem gekocht via marktplaats en wil nu hem officieel laten unlocken. Is er op een of andere manier mogelijk om te kijken op welke provider de simlock zit of in welk land degene hem heeft gekocht?

Heb je de doos? Daar zitten boekjes in afhankelijk van het land van herkomst zijn die nederlands, Italiaans etc.

Helaas niet.

En als je 'm herstelt naar fabrieksinstellingen? Krijg je dan niet de oorspronkelijke taal?

[quote:4a05f0edfc="Niiiiiickk"]En als je 'm herstelt naar fabrieksinstellingen? Krijg je dan niet de oorspronkelijke taal?[/quote:4a05f0edfc] Altijd in het begin Engels, en daarna dezelfde taal als je computer. (dacht ik)

Maar kan je niet gewoon naar T-Mobile bellen om te vragen of ze hem simlockvrij voor je willen maken?
Die doet dat namelijk door gebruik te maken van een of andere apple server. Misschien zijn ze wel zo aardig. :smiley:
iPhoneclub

Officieel unlocken is voorbehouden aan de originele eigenaar van de iPhone met bijbehorend abonnement, ben ik bang voor. Dat zal je dus niet lukken.

Downgraden en dan weer Blackra1n gebruiken?

En downgraden lukt dus niet. iTunes maakt namelijk eerst contact met de server van Apple die vervolgend toestemming geeft of niet. En dit dat geval dus niet om dit dus tegen te gaan. Slim bedacht maar vreselijk voor de jailbreakers..

[quote:473aea7d53="Dagaloni"]En downgraden lukt dus niet. iTunes maakt namelijk eerst contact met de server van Apple die vervolgend toestemming geeft of niet. En dit dat geval dus niet om dit dus tegen te gaan. Slim bedacht maar vreselijk voor de jailbreakers..[/quote:473aea7d53]

DFU mode geprobeerd?

Ik was met mij 3G ook naar 3.1.3 gegaan maar ben weer terug gegaan naar 3.1.2 met Jailbreak.

Ik heb al naar 3.1.2 gedowngrade, met iREB (na error 1015). Maar je kan de baseband niet downgraden!!!

ik heb een t-mobile simkaart, ik heb met T-Mobile gebeld en een nieuwe gekregen maar het werkt nog steeds niet wat dus betekent dat ie niet in NL is gekocht.
[/i]

Wat is het model nummer van je Iphone?

Dit kun je vinden bij info

Aan de hand van dat nummer is te vinden uit welk land je toestel komt

www.imeiunlock.nl -- iPhone T-mobile unlockcodes verkrijgbaar!!!