lang aanstaan Mac

Ik heb bij het configscherm alle energiebeheer op nooit staan. als ik mijn mac lang aan laat staan en zelf niks doe (maar bijvoorbeeld alleen aant downloaden ben of muiziek afspelen) start de mac vaak opnieuw op of komt niet meer uit de standby stand. Wie weet waar dit aan kan liggen? Mac OSX 10.3 (panther)

Klinkt niet echt gezond. Wat voor Mac is het? Valt de stroom wel eens bij jullie uit?

Wanneer je Mac opieuw opstart, laat 'ie dan een bericht zien met de melding dat hij onverwachts is herstart (10.4) ? Zo ja, klik dan eens op Rapporteer om de details te zien (je hoeft niets aan Apple te sturen).

Als je niets van de details snapt, plak ze anders eens hier in de draad.

Ik heb mijn PowerMac 24/7 aanstaan met als enige probleem een iets
hogere energierekening.

I Book G4, nog geen jaar oud. Ik krijg geen meldingen. Wat ik vaker doe is de Mac aanzetten als ik ga slapen, I-Tunes aan. de volgende dag staat ie dan in het loginscherm (zonder te zijn aangemeld, dus hij is opnieuw opgestart) Wat ook wel eens gebeurd is het volgende. De helderheid van het beeldscherm uitzetten, en dan de klep dicht. Als ik dan mijn wachtwoord wil invoeren wil hij vaker de helderheid niet omhoog zetten, dan kan dan pas als ik mijn wachtwoord weer heb ingevoerd...

Kijk eens bij Systeemvoorkeuren en dan bij Beveiliging, wat heb je daar allemaal aangevinkt?

bedankt voor de tip. uitloggen na een bepaalde periode stond aan. bedankt. Als het nog niet goed gaat dan meld ik het hier morgen wel weer...

Mooi :D

het heeft gewerkt. bedankt JeePee

Graag gedaan 8)

das nu pas osx community he : )