Langzaam internet op MacBook Air med 2012

Hallo,

Zoals de titel al zegt de hele dag al langzaam internet op mijn MacBook Air?

Geen info op het internet kunnen vinden… De rest in huis(ouders zijn laptop) gewoon goed internet iPhone, iPads allemaal goed alleen mijn MacBook air niet…

Specs & info:

i5
4GB
Mac OS X 10.8.3

Het probleem doet zich niet voor als mijn magic mouse en bluetooth uit zijn.

wifi en BT hebben heel vaak ruzie.
weinig aan te doen, helaas

Voorheen nooit problemen mee gehad nu wel…

Het enige dat me opvalt is dat hij nu ook geen page outs heeft… Hoe kan dat dan?

Page Outs heeft met je RAM te maken. 0 = goed.

Ok…

Nu ik BT uit heb is mijn WiFi nog langzaam… Alleen de mac heeft er last de rest niet…

Misschien een herstel doen?

als alles goed werkt en alleen wifi problemen heeft, dan heeft een herstel geen zin.

Wat kunnen jullie me dan adviseren, om te doen??

controleren hoe het zit met gebruikte en vrije kanalen.
dat kan bijv. met iStumbler
als je vlak naast een wifi-router gaat zitten, hoe is het dan ??

ZIt er misschien net 3 tot 4 mtr vanaf… Enige is wels taan wel nog 2 laptops(een andere van mij en een van mijn ouders), kunnen die het verstoren?

dan zet je ze even uit :slight_smile:
hoe is het met de kanalen ??

Noise van 13% maar dat bij iedere router in buurt.

Ik zit zelf op kanaal 5 de rest op 11 of 13 enz.

wacht even, de voor jou beschikbare kanalen worden bepaald door de router, niet door de laptops/pc’s
als je ziet dat laptops/pc’s, die dicht bij elkaar staan, toch verschillende kanalen gebruiken, dan hebben ze verbinding met verschillende routers.

Nee… Ik bedoel de routers in de buurt(heb de router zelf een vast channel gegeven).

heb je de beschikbaarheid van gebruikte en vrije kanalen gecontroleerd.

Hoe doe je dat in dat programma?

spreekt een beetje voorzich, toch ??

Ja zo te zien… Wel maar ik heb nu ook groen en zit nu buiten het channels van de rest.

Het probleem doet zich nu niet meer voor… Is lekker snel weer… Morgen eens kijken en misschien wat vaker uit de kast halen die macbook.