langzame animaties

Hoe komt het dat als ik een animatie maak in bijv flash mx dat de player zo ontzettend traag is? Op pc zie ik dan dezelfde animatie lopen en is ie veel sneller/vloeiender. Met mijn G4 DP 500 met standaard ATI videokaart in 10.2.3 moet je toch een filmpje normaal af kunnen spelen?

Wie weet raad

Ward

dit heb ik ook nog nooit begrepen, misschien draait het beter onder classic, of ben ik nu aan het vloeken?

Geef de schuld maar aan Macromedia... Apple moet eens wat meer druk zetten op MM en een aantal altivec/DP experts sturen want het snelheidsverschil is echt absurd.

Dat probleem had ik ook al! Ik dacht dat het wel weer aan mijn configuratie zou liggen. Bijvoorbeeld dat SWF bestandje over die Windows XP desktop dat ik hier ergens geplaatst had; bij mij liep het geluid en beeld niet helemaal synchroon op mijn iBook 800 Mhz met 640 MB. Dacht dat het gewoon een niet al te best gemaakt filmpje was...

Zie ik 't later bij een kennis op een Pentium II (!!!) en daar loopt 'ie vloeiend!!! :frowning:

Heel bizar…

Correct me if I'm wrong:

De Wintel machines gaan anders om met de Flashmovies dan de Macs: eerstgenoemden belasten de interne grafische kaart volgens mij voor het grootste gedeelte om de beelden te ‘renderen’, de Macs belasten de gewone processor hiermee en sturen dat dan weer door naar de videokaart.

Daarom is Flash trager op een Mac dan op een Wintel machine. :cry:

En Julian heeft volgens mij gelijk dat de rendersoftware van de Flashplayer aangepast moet worden voor de Altivec en Dual processor, zodat deze de boel sneller kunnen doorgeven aan het beeldscherm.

Ik weet niet waar het aan ligt maar flash is op een mac met os x zo traag als dikke stront door een zeef. Erg vervelend, zeker als je een leuke animatie hebt bedacht waarvan het hele effect weg is als het te snel afspeelt op een wintelmasjien.

:x

Ja, inderdaad! Het is heel moeilijk de timing goed te regelen! ik weet eigenlijk niet eens welk platform niet goed is! Misschien loopt de animatie op de pc wel te snel?!?

Toch vreemd dat dit probleem niet aangepakt is in de update naar MX/OSX!!!

Ward