Langzame upload snelheid

hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb bij Wanadoo het lite abonnement Snelheid: 1120/352 Kbit/s
Downloaden gaat prima, maar uploaden gaat echt rete traag en volgens mij zou dat niet zo moeten zijn. Het heeft ongeveer dezelfde snelheid als het downloaden met een intern modem, precies traag dus. :?

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit aanpassen.

Ik heb een Alcatel Home ethernetmodem. Waarschijnlijk moet ik hier wat instellingen in wijzigen of zo. Kan iemand mij uitleggen hoe.

Ik ben absoluut niet thuis in Terminal, dus als het daarmee moet dan graag goede stap voor stap uitleg!

Alvast bedankt.

Makkie.

Ik heb precies hetzelfde abonnement, maar bij mij is het juist andersom; het downloaden gaat best langzaam en het uploaden gaat heel snel... :| :|

Je hebt dus 140 om 44 K download/upload en dat is alleen onder goede omstandigheden, ligt ook eraan waarvan / waar naar toe je wilt uploaden / downloaden.

al eens gekeken bij http://www.speedtest.nl om te zien wat je werkelijke snelheid is? Kun je zowel een up- als download test doen....

Misschien wanadoo bellen! Na eerst even je aansluitingen gecontroleerd te hebben... Ik heb een account bij Demon waarvan de upload niet werd ge-upgrade bij een snelheidsverhoging eind december. Die bleef exact gelijk aan de oude waarde. Ik gebeld en kreeg te horen dat ik maar een testje moest uitvoeren met een progje van ze. (windoos natuurlijk) Dat gedaan, en het bleek idd dat ik gelijk had, en ze hebben alsnog de upload gefixed.

[quote:75433de14f="iRamon"]Ik heb precies hetzelfde abonnement, maar bij mij is het juist andersom; het downloaden gaat best langzaam en het uploaden gaat heel snel... :| :|[/quote:75433de14f]

Het zou kunnen dat je modem hier geswitched staat wat wil zeggen dat je de up en downspeed wisselt. Dat hoorde ik eens van een windoos-addict die dat deed als ie eens heel veel foto’s moetst uploaden!

[quote:b9d88aa5c2="frans de reijdt"]al eens gekeken bij http://www.speedtest.nl om te zien wat je werkelijke snelheid is? Kun je zowel een up- als download test doen....[/quote:b9d88aa5c2]

Van speedtest.nl klopt geen ene hol!
volgens mij doet ie het niet goed op een mac…?!

heb nergens last van?