Laptop als enige computer

ik overweeg om m'n pc weg te doen en dan met wat extra geld erbij een intelmac laptop te kopen. nu vroeg ik me af: zijn er veel mensen hier die alleen een laptop en verder geen desktop computer hebben? bevalt dit? en kun je hier met het zelfde gemak lang achter zitten als bij een desktop computer?

ja dat is geen enkel probleem hoor ik heb wel een desktop pc maar die dient enkel al server en ik zit er nooit meer op tenzij voor een upgradeje of zo. Ik heb zelf enkel de 12inch powerbook en is eigelijk enige computer die ik nog gebruik dus switchen naar enkel laptop is geen probleem hoor, lekker mobiel even snel en veel stiller ;-)

Ik gebruik al een jaar of 4 een laptop als enige computer. Eerst een Dell en sinds 1 jaar een Mac. Uiteraard heb ik het laatste jaar niet meer tegen m'n computer gevloekt!

Bevalt me prima. Neem wel een groot scherm (15" of 17") als het je enige scherm is. Of een extern display Op de locatie waar je het meeste werkt. Ik heb hier ook een 20" staan maar die gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik foto’s of video ga bewerken.

Kortom: prima te doen!

Heb (momenteel) ook allen maar een 12" PB en dat werkt prima. Ik heb d'r wel een 20" Formac scherm aanhangen als ik thuis lang bezig ben, maar zit ook vaak met de PB op schoot op de bank als moeder de vrouw weer eens op RTL naar die $#%$# zit te kijken.

Een 15" PB zou ik zelfs zonder extern scherm gebruiken denk ik, maar met een extern scherm ernaast is helemaal luxe. Ik zou zelf nooit meer zonder willen en altijd eerst een laptop nemen voor een desktop.

Wil nu eerst een mini hebben als media center en eventueel nog een ouwe g4 als download server en mail server. Verder nix te wensen… :mrgreen:

Ik heb ook alleen een PowerBook 12", met een 19" crt scherm thuis, wel zo handig als je eens echt productief wilt zijn :wink: Ik wil er misschien t.z.t. nog een servertje bij, bijvoorbeeld een Mac mini, maar als hoofdcomputer is de PoBo prima!

Ik heb sinds en half jaartje een ibook 12 inch. Ik was voorheen een desktop pc gewend. Maar ik heb op geen enkel punt drang naar een desktop. Het werkt perfect. Lekker overal in huis kunnen internetten is voor mij de overweging geweest! Misschien voor in de toekomst een Mac mini o.i.d. voor erbij!

Het ligt er dus ook aan wat je met je laptop gaat doen, intensieve arbeid of een beetje chatten, surfen en mailen. Je kan eventueel je nieuwe laptop dicht geklapt gebruiken, moet je wel eerst een muis, keyboard en een scherm aansluiten.

Ja alleen dan zit je toch met het feit dat wanneer je een scherm wilt aansluiten je dit via een omweg voor elkaar kunt krijgen?

Ik heb 3 jaar en iBook gehad, maar heb nu een macmini. Zo'n laptop was wel erg fijn. Je had altijd alles bij de hand. Mp3-tjes in de trein, presentatietje bij de hand, nog even bij mijn vriendin een paginaatje opmaken, etc. Groot nadeel is dat ze veel gevoeliger zijn dan desktop pc's. De kans dat er iets stuk gaat is (volgens mij) veel groter. Verder heb je met een desktop pc meer snelheid voor dezelfde prijs.

Misschien zou ik kiezen voor een desktop met een iPod erbij. Heb je toch nog altijd alles bij de hand.

Alles geleerd op een desktop beige G3 (*snif) ... sinds ruim een jaar een iBook G4, thuis een tweede monitor (LaCie 19' CRT) en een externe HD voor clone en backup ... en op m'n atelier ook nog eens een tweede monitor (LaCie 19' CRT) ... geweldig, in één woord!

Ik heb eerst een imac gehad en nu een 15 inch powerbook.

Ik gebruik hem iedere dag als enige computer, geen enkel probleem. Ook er fijn als je eens op locatie moet werken of een presentatie moet geven (websites printen is not done i.m.o.)

Een vriend van me heeft toen ie voor zichzelf begon een G5 gekocht en daarna nog een Powerbook 17 inch. Hij zit er nu aan te denken om de G5 met scherm te verkopen, gezien hij bijna altijd op de powerbook werkt.

Stop er flink wat RAM in en je kunt er prima mee aan de slag!

Het is echt supr om altij alles te kunnen meenemen! In de keuken werken, living,... Alleen heb ik ook zoiets dat laptops gevoeliger zijn. Maar een laptop alleen gaat perfect!

Ik heb sinds vorig jaar april een Powerbook. Powerbook is dichtgeklapt, heb er een 20 inch Cinema Display aan hangen...ideaal :)

Heb hier ook nog een pc staan maar die gebruik ik nog maar zelden.

Hier ook enkel laptop iBook 12", werkt perfect, geen extern scherm :)

ik heb zelf nog een 17" tft die ik eventueel wil gaan gebruiken bij mijn laptop als ik thuis zit, maar zo te horen is dat niet eens een must!! :D bedankt voor de reacties, hoef daar in ieder geval al niet meer over te twijfelen :P

Ik heb al 4 jaar alleen maar een laptop als computer, het enige minpuntje vind ik de kleine HD (k ga eens horen of ik geen 160GB kan laten plaatsen i.p.v. 100GB) maar voor de rest ben ik zeer tevreden. Het leuke is dat je steeds alles bij hebt als je je laptop mee neemt of dat je thuis gewoon ergens anders kan gaan zitten en dan toch nog alles kunt doen (internet via airportje, echt super)

De vrijheid de je hebt aan een laptop vind ik echt super :stuck_out_tongue: :smiley:

Ik heb nu ook alleen een PowerBook 12". Thuis is hij aangesloten op een 23" ACD, maar op andere locaties werk ik bijna net zo gemakkelijk op het 12" scherm. Ik loop de laatste tijd helaas wel tegen de beperkingen op: de relatief trage grafische kaart en processor, vooral als veel intensieve programma's tegelijkertijd openstaan.

Eigenlijk wil ik wel weer een desktop Apple, maar daarmee wacht ik tot de nieuwe Intel ‘Power Macs’ er zijn (en ik er het geld voor heb, ook niet onbelangrijk).

Tja ik hebruik mijn Powerbook ook is prima werken heb er wel lis toetsenbord en muis bij gedaan want dat werkt toch prettiger! Ik heb da wel het 17inch model dus beeld is groot zat! En een tweede monitor aangesloten vindt ik ook wel fijn werken! 8)

al zeven jaar met mijn iBook

veel Photoshop
veel internet
veel plezier

prima zo!

12" iBook en daarvoor 15" Acer. Vooral met de iBook alleen maar veel plezier. Mijn desktop pc gaat binnenkort naar mijn ouders, gebruik ik niet meer. Op den duur lijkt een mini oid als servertje wel mooi, maar dit zou vooral een luxe zijn.

Denk dat mijn workstations vanaf nu enkel nog Mac laptops zullen zijn, als de intel vervanger van de 12" PowerBook komt ben ik vooral wel heel erg bang dat ik die in plaats van mijn iBook wil gaan hebben…