laptop draadloos verbinden aan stereo

weet iemand of dit mogelijk is?

Ja.

iTrip is er niet voor gemaakt, maar werkt ook op je Power- of iBook.
Even durven en een stukje van de iTrip afvijlen en je hebt draadloos verbinding.

Er zijn ook systemen verkrijgbaar die er echt voor gemaakt zijn, maar dan meer voor je ‘vaste’ syteem, zoals iMac of G4/5.

Als je wilt knutselen?

Neem een draadloze koptelefoonset (FM) en koppel pluggen aan de ontvangstunit (koptelefoon) aan op de installatie. Sluit de zender aan op de laptop.
Is niet de mooiste oplossing, wel goed geluid en reikweidte.

http://www.slimdevices.com/

denk toch wel dat dit de beste oplossing is…

Even googlen en je vind een aantal oplossingen:

http://www.google.com/search?q=itunes+audio+wireless&ie=UTF-8&oe=UTF-8

ja de squeezebox is wel goed, maar ik ga helemaal voor de roku player (deze kan wel wav-files afspelen)

http://www.rokulabs.com/products/soundbridge/index.php

komt binnenkort uit

als je een aiport hebt gaat het helemaal top. je neemt zo'n mp3 speler en sluit hem aan op lan aansluiting van je airport. dus de player hoeft niet draadloos te zijn maar je kan dus wel internetten netwerken (dus ook muziek afspelen) vanaf de luie stoel of je bureau.

Wat voor mp3 speler? De iPod kun je toch niet op ethernet aansluiten??

Je hebt ook van die apparaten die videosignaal kunnen versturen naar een andere kamer...

Als je vervolgens een jack-naar-tulp kabel in je iPod steekt, en de tulpstekkers in een scart
stekker, ben je ook klaar, zonder solderen of dergelijke.

[quote:5261663d99="cubizer"]Wat voor mp3 speler? De iPod kun je toch niet op ethernet aansluiten??[/quote:5261663d99]

ik zei ook geen portable mp3 ik bedoel natuurlijk de players zoals de squeezebox.

[quote:37911b75dd="unSOUND"]Je hebt ook van die apparaten die videosignaal kunnen versturen naar een andere kamer...

Als je vervolgens een jack-naar-tulp kabel in je iPod steekt, en de tulpstekkers in een scart
stekker, ben je ook klaar, zonder solderen of dergelijke.[/quote:37911b75dd]

dan heb je wel nog altijd de spullen aan je laptop hangen

[quote:def869524e="seroj"]dan heb je wel nog altijd de spullen aan je laptop hangen[/quote:def869524e] Ik zag in de vraag van de topicstarter niet staan dat het om een Laptop ging... vandaar.

Ik zoek ook zoiets voor mijn G4 iBookje. Deze is nu verbonden met mijn home cinema set d.m.v. een tulp(RCA)-naar-miniplug kabel van vijf meter. Prima jukebox, maar als ik op de bank bijvoorbeeld draadloos wil internetten en tegelijkertijd iTunes wil draaien via de stereo, ben ik nog steeds niet helemaal draadloos.

Zo’n WiFi MP3-streaming apparaat vind ik te duur en bovendien wil ik mijn muziek kunnen regelen vanuit iTunes en niet via een vage web-browser of afstandsbediening.

Een gadget als de iTrip is wat dat betreft ideaal, behalve dat de muziekkwaliteit er stevig op achteruit gaat.

Eigenlijk zoek ik dus combinatie van het bovenstaande… bestaat dat wel??

[quote:5345172969="ePod"]Ik zoek ook zoiets voor mijn G4 iBookje. Deze is nu verbonden met mijn home cinema set d.m.v. een tulp(RCA)-naar-miniplug kabel van vijf meter. Prima jukebox, maar als ik op de bank bijvoorbeeld draadloos wil internetten en tegelijkertijd iTunes wil draaien via de stereo, ben ik nog steeds niet helemaal draadloos.

Zo’n WiFi MP3-streaming apparaat vind ik te duur en bovendien wil ik mijn muziek kunnen regelen vanuit iTunes en niet via een vage web-browser of afstandsbediening.

Een gadget als de iTrip is wat dat betreft ideaal, behalve dat de muziekkwaliteit er stevig op achteruit gaat.

Eigenlijk zoek ik dus combinatie van het bovenstaande… bestaat dat wel??[/quote:5345172969]

Als ik jouw collectie apple apparatuur bekijk lijkt het mij erg makkelijk.
In princiepe is het dan nog alleen maar wat spul anders aansluiten en wat software downloaden.
gebruik je Apple PowerMac G4 800 DP SuperDrive als vast station. hier op staan al je muziek in iTunes. Alle muziek op je iBook kan eraf en ook op je Apple PowerMac G4 800 DP SuperDrive
Omdat je al kan draadloos internetten neem ik aan dat je dan ook een draadloos netwerk kan opzetten. Download nu iHam on iRye 2.0 en je kan via een mooie lookalike itunes via rendevous je itunes van je Powermac besturen.

Hier in de studio hebben we een vaste server met alle muziek erop. iedereen die op het netwerk is ingelogt kan dus muziek bepalen.
Tip: vergeet niet een poortje te openen in je firewall.
Succes

Hee dank je seroj, hier was ik zelf nooit opgekomen! Ook al is het ietsjes omslachtiger als ik voor ogen had, is dit wel een interressante aanpak. Ik zal dit eens laten bezinken en kijken of ik er wat mee kan. Het gebruiksgemak moet wel optimaal blijven namelijk, nu moet de PowerMac bijvoorbeeld eerst uit de sluimerstand. Bovendien moet ik ongeveer 25 meter snoer verwerken van de PowerMac richting stereo. Heeft de lengte van dit snoer geen effect op de geluidskwaliteit?

Anyway, thanx! :smiley:

[quote:7c4cc1597b="ePod"]Hee dank je seroj, hier was ik zelf nooit opgekomen! Ook al is het ietsjes omslachtiger als ik voor ogen had, is dit wel een interressante aanpak. Ik zal dit eens laten bezinken en kijken of ik er wat mee kan. Het gebruiksgemak moet wel optimaal blijven namelijk, nu moet de PowerMac bijvoorbeeld eerst uit de sluimerstand. Bovendien moet ik ongeveer 25 meter snoer verwerken van de PowerMac richting stereo. Heeft de lengte van dit snoer geen effect op de geluidskwaliteit?

Anyway, thanx! :D[/quote:7c4cc1597b]

Ik heb gewoon 25 meter stroomkabel genomen en dat werkt perfect.
de rest zijn kleine details en via iHam on iRye 2.0 kan je alles bedienen wat je gewoon in i Tunes ook kan zelfs itunes opstarten en afsluiten.

De itrip leek mij een uitstekende oplossing heb er vamiddag gelijk even één gehaald, in de winkel hadden ze alleen de oude maar deze is helaas niet op de nieuwe ibooks aan te sluiten. de nieuwe hadden (nog) niet . :(

apple heeft nu ook zelf een oplossing :D