laptop G4 start niet meer

Ik heb gisteren nog mijn laptop gebruikt en zelfs nog DVD bekenen. Maar sinds deze ochtend is het noppens. Hij start niet meer op. Het ledje van de numlok is het enige teken dat er precies spanning op zit.

Maar mijn grootste probleem : de DVD ik heb die hoogdringend nodig…
is er iemand die weet of dat kan ???

Heb je de gebruiksinstrukties in de doos laten zitten? In de cd/dvd-bay zit een heel klein gaatje, waar je met een 2 mm stiftje voorzichtig in kunt gaan. Als je een verende tegenstand voelt, moet je pas iets harder drukken en komt de lade open. Verder is het dus raadzaam om een Powerbook of welke computer dan ook nooit af te zetten met cd of dvd erin. Achterop het Powerbook zal ook een toetsenkombinatie genoteerd staan om een reset te kunnen doen. En anders staat het wel in één van de begeleidende gebruikershandleidingen.

Ik laat mijn dvd's altijd erin zitten, heeft nog nooit problemen gegeven. Maar een powerbook die niet meer opstart lijkt mij een groter probleem. Herstarten(powerknop ingedrukt houden dus totdat de laptop uit is) en dan of muis aansluiten en muisknop ingedrukt houden of X-toest ingedrukt houden tijdens herstart (dus tweede maal op powerknop drukken).

Is de batterij misschien leeg? of bijna leeg?

Reageerd op niks, Het gaatje vind ik niet direct, ik zal hem binnen geven en door mensen die het kennen de dvd laten uithalen. Batterij is vol en ook op lichtnet reageerd hij niet

Mensen van ITPRO hebben laptop bekeken en op de nieuwe versies staat zo geen veertje meer op. Dus is hij nu al op weg naar appel voor reparatie

Het logic board is vervangen op de laptop, hij was dus kapot In de nieuwe laptops kan je ook je DVD's of CD's niet meer mechanisch uit de laptop halen Maar ik heb hem terug dat is het voornaamste :-))))

[quote:b0eb073752="Final Cut"]Het logic board is vervangen op de laptop, hij was dus kapot In de nieuwe laptops kan je ook je DVD's of CD's niet meer mechanisch uit de laptop halen Maar ik heb hem terug dat is het voornaamste :-))))[/quote:b0eb073752]

:? En wat heeft het je allemaal gekost als ik vragen mag?

Gelukkig voor mij : garantie.... Ik zou het andrs niet zien zitten