[laptop] ibook g3 900Mhz vs acer tavelm. p3 1GHz

Ik heb nu een acer travelmate(mobile p3 1ghz 14" 20gb dvd/cdrw 384MB ram) en denk er over om die te verkopen en dan een ibook g3 900(12" dvd/cdrw) te gaan kopen.

Mijn huidige laptop draait op linux en ik gebruik hem voornamelijk voor: internet, dvd/divx, mp3/ogg, html-coden en foto’s bewerken; ik heb gelezen dat dat op een ibook ook allemaal kan dus dat is geen probleem.
Maar ik heb nog wat vragen:
Hoelang gaat de accu mee als je bv een divx film afspeelt?
Hoe snel is die g3 900 Mhz ivm een p3 1Ghz?
Kan je (windows)games zoals ut2003, C&C ed. spelen op zo’n ibook?
Kan ik mpg2 streams (van de dreambox(=sat receiver)) bewerken op de ibook?
Ik heb een sitecom wlan cardbus kaart, werkt die ook in een ibook?
Kan ik een 256 Mb so-dim van mijn laptop in de ibook gebruiken?
Heeft de ibook een goede tv-out?

vraag #1, De accu van een ibook (de nieuwe) is een accu die zegt dat hij 3 uur mee kan gaan (gloof ik). Als je een DivX afspeelt zal dat aanzienlijk verminderen en ik weet zeker dat je een DivX van Lord of The Rings niet helemaal af zou kunnen kijken zonder de iBook in het stopcontact te hebben. Maar verder zit er in de ibOOK ongeveer de beste van de beste accu's. :mrgreen:

vraag#2,
De iBook G3 900Mhz moet ONGELOVELIJK veel sneller zijn als een 1ghz P3
Ik heb een iBook 500 en een p3 tower (1ghz) deze twee vallen nu wat snelheid al te vergelijken. moet je nagaan als je een 900 mhz iBook heb dat valt echt niet meer te vergelijken hoor… :mrgreen:

vraag #3,
UT 2003 komt binnenkort (of is er al) voor de MAC en kan je uitstekend op een iBook 900 met een mobility radeon 7500 met 32mb spelen. C&C is er niet voor de Mac :frowning: daarintegen zijn er wel genoeg andere spellen als warcraft III etc.etc.etc. Kijk op de apple games site om te zien wekle spellen er allemaal voor de mac zijn. BTW… Windows spellen kan je (voorlopig nog) niet op een mac spelen. Daarvoor moet je wachten op realPC die daar waarschijnlijk voor gaat zorgen. :mrgreen:

vraag #4,
Mpg2 bewerken… Natuurlijk. waarom niet. we hebben op de mac genoeg (van de beste) filmbewerkingsprogramma’s. Final Cut Pro 4 bijv! :stuck_out_tongue:

vraag #5,
Die Wlan kaart kan niet in een iBook… hiervoor heb je een airport kaart nodig. deze kan je vinden op tweedehandsmac voor een 2ehandsje (rond de 60 / 70 euro) of nieuw bij apple.

vraag 6#,
Ik vrees bijna van niet…als het een normale sodim is (die je ook in je desktop computer kan proppen) dan vrees ik van niet… in een iBook gaan iets smallere geheugenkaarten.

vraag 7#,
De iBook heeft een uitstekende TV out. Alleen is het wel aan te raden om een Apple stekkertje ervoor te kopen want een normaal stekkertje past er niet helemaal in maar doet het wel) Ook heeft de iBook een extra aansluiting voor een extern beeldscherm.

Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord…

[quote:8f0ce11a47="RemiroQuai"]vraag #1, De accu van een ibook (de nieuwe) is een accu die zegt dat hij 3 uur mee kan gaan (gloof ik).[/quote:8f0ce11a47] Drie uur haal ik ook bij normaal gebruik. En als je zonder adapter een DivX wilt afspelen, copieer de DivX dan vantevoren van CD naar HD. [quote:8f0ce11a47="RemiroQuai"]vraag 7#, De iBook heeft een uitstekende TV out. Alleen is het wel aan te raden om een Apple stekkertje ervoor te kopen want een normaal stekkertje past er niet helemaal in maar doet het wel) Ook heeft de iBook een extra aansluiting voor een extern beeldscherm.[/quote:8f0ce11a47] De iBook heeft standaard geen TV out. Alleen een speciale Video Out Port. Daar kun je een adapter op aansluiten voor een extern beeldscherm. Bij mijn 800 MHz iBook was die meegeleverd. Om de iBook op de TV aan te sluiten heb ik de [url=http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/972/wo/UHy0F1xhjw8YsvZNI3/3.3.0.3.27.8.3.1.13.0]Videoadapter[/url] gekocht.

Ik heb een iBook 500; daarmee haal ik drie en een half tot vier uur (niet met films bekijken). Ik zou waarschijnlijk nog wat meer tijd eruit kunnen halen als ik de instellingen nog verder aanpas.

Scherm staat bij mij op minder helder dan normaal. Ik heb gezien dat in de meeste gevallen een tamelijk donker scherm nog heel goed zichtbaar is en dat je er nog goed mee kan werken. Je haalt hiermee echter makkelijk een half uur extra, of nog meer, uit je batterij.

Whymme

Bedankt voor jullie antwoorden :) ik ga er zeker een kopen 8)

[mod:54b8152c3f="AppleWatcher"]Verplaatst naar Hardware[/mod:54b8152c3f]

[quote:9552e96c13="Whymme"]Ik heb een iBook 500; daarmee haal ik drie en een half tot vier uur (niet met films bekijken). Ik zou waarschijnlijk nog wat meer tijd eruit kunnen halen als ik de instellingen nog verder aanpas.Whymme[/quote:9552e96c13]

Ik heb een paar maanden terug gemerkt dat m’n ibook-batterij langer mee ging dan normaal. Ik was divx aan het kijken en m’n batterij ging van 2,5 naar 3 naar 4,5 uur!

Ik heb maandag een ibook: g3 800, 12", 30GB en combo-drive gekocht :) Helaas heb ik 1 dooie sub-pixel rechts onderin het scherm, ik hoop dat ie nog weer tot leven komt want dat zal wel niet onder de garantie vallen :? verder is het een fijn scherm :) OSX bevalt me ook wel, ik dacht dat het een beetje zoals gnome zou zijn(dock en menu bovenin) maar het is toch heel anders; oa veel mooier :mrgreen:

Gefeliciteerd! Ik heb dezelfde iBook nu enige tijd en ik kan je vertellen dat 'ie me iedere dag beter gaat bevallen.