Laptop reperatie via WA verzekering

Onlangs heeft een vriendin per ongeluk een glas limonade over mijn MacBook Pro laten vallen.
Zij heeft dit gemeld bij haar verzekering Ditzo, waarna ik de volgende brief ontvang van een voor mij onbekend bedrijf: 'Arepa'.

[quote]
Wij ontvingen van Ditzo een melding van schade aan uw apparatuur.
Wij vragen u om de laptop op te sturen naar onderstaand adres, teneinde deze te inspecteren en eventueel te repareren.
De verzendkosten zijn voor onze rekening.
[/quote]

Nu weet ik uit een schade gevalletje uit het verleden bij mijn moeder, dat zij haar camera gewoon naar haar eigen reparateur kon brengen en de rekening gewoon aan haar verzekering kon sturen.

Ik zie liever dat mijn Macbook door een erkende Mac reseller bijv. de MacHouse (winkel van aanschaf) gerepareerd word.
Verder ga ik zoizo niet een laptop met een bedrijf als TNT verschepen, aangezien dit eerder is mis gegaan. Ik doe dit uitsluitend per koerier.
Over de duur van de reparatie word ook niet gesproken.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Zal ik Arepa of Ditzo bellen om te kijken of er andere mogelijkheden zijn?
Zij gaan natuurlijk zeggen dat dit hun standaard procedure is. bla bla.

Iemand Tips?

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Dat ze niet zo flexibel zijn als ze beweren ben ik ook achter gekomen, maar dat verhaal zal ik je besparen..
Ik ga Ditzo inderdaad gewoon maar eens bellen.

Verder is de laptop 4 maanden oud, dus er zit nog garantie op.
Maar natuurlijk niet voor zelf veroorzaakte waterschade.

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

... wat gewoon niet waar zou zijn.

Een korte zoektocht toont aan dat Arepa diensten levert in "reconditionering" -> het herstellen van apparatuur beschadigd door water en/of andere stoffen. [url=http://www.arepa.nl/Diensten/Reconditionering/index.html]Link[/url]

Resellers die Apple producten repareren zijn ook niet Apple zelf en dan vervalt je garantie ook niet.

Misschien hebben resellers weer een andere status dan willekeurige reparatiebedrijven. Ik weet het niet.

Veel APR'S zijn gecertificeerd om te mogen repareren. Met toestemming van Apple dus.

Bel Apple of een APR en je weet 't.

Als het bedrijf niet certified is door Apple zal je garantie vervallen lijkt me.

Als je in je handleiding van je MBP kijkt staat daar wat over garantie vermeld. Bottom line is dat je het hele ding mag demonteren tot je een ons weegt mits je maar niks kaduuk maakt. Zorgen maken om je garantie is hier echter helemaal niet op z'n plaats aangezien er door iemand een vloeistof over de laptop is gegaan. Dat is user abuse en reden voor het vervallen van de garantie (ook dat staat in de kleine lettertjes).