Laserprinter voor 200 euro

Hey allemaal!

Ik ben afgestapt van het idee om een inkjet printer te kopen.Ik gebruik bijna geen kleurprints, dus zwart wit is genoeg en gezien de duurzaamheid lijkt een laserprinter mij wel wat. Nu heeft mijn vriendin een Mac Mini zonder airport en ik een iMac 20" met airport. Dan gaat mijn airport express dus bij mijn vrienin op de werkkamer in het stopcontact en dan wil ik dus ook gebruik kunnen maken van de printer.

Vraag 1: Gaat dit überhaupt wel lukken?
Vraag 2: Welke laserprinter in de prijsmarge valt bij jullie in de smaak die dit zou kunnen?

De HP laserjet 1010 is voor al 150 euro te koop. Ik heb 'm en hij werkt perfect (ook op Mac!)

Zelf heb ik de Brother 2030 staan. Ligt in dezelfde prijsklasse als de Hp. Ik heb ervoor gekozen omdat de printer er een stuk degelijker uitziet dan de HP en een papier lade heeft.

Werkt prima onder OSX zonder drivers te installeren.

uitkijken dat je geen zgn. winprinter koopt: die emuleert namelijk het rekengedeelte met de cpu, en die zul je waarschijnlijk niet kunnen delen onder OSX...

je kan dat wel delen onder osx dan moet je wel eventjes de juiste cupsdriver gaan halen op de cupssite voor brother werkt dat bij mij toch heel netjes

zag laats een epson kleurenlaserprinter voor 225 bij de lukasklamer/makro, zag er niet verkeerd uit..(16 ppm, 32 mb ram) alleen van te voren even zoeken wat de toners gaan kosten...

Op marktplaats.nl stikt het van de oude werkgroepprinters. Inderdaad een postscriptbak met ethernet en ingebouwde processor nemen, die zijn het makkelijkst te delen. Je hebt zelfs al A3 zwlasers met alle netwerkfunctionaliteit voor 250 euro. Krijg je dan vaak een volle cartidge bij, maar dat is dan ook meteen 20000 afdrukken of zo :-)

Succes

Aabieding van Viking, een Brother HL2030 voor 105,98!

http://www.vikingdirect.nl/catalogSku.aspx?ID=HL2030&FAMID=866876&PR=Q4Z

Top! Hij is besteld! De Brother 2030 Bedankt allemaal! 8)

Soms moet je niet alleen de mensen op het forum vertrouwen, maar ook even Googlen...

http://www.ifelix.co.uk/tech/1013.html

De 2030 staat er niet tussen als zijnde compatible, maar ik ga ervan uit dat ie bijna hetzelfde is als de 2040. Om het aan de praat te krijgen moet je dus wel even wat extra stappen nemen:

http://global.solutions.brother.com/Library/en_us/faq/faq000512_000/

Wellicht dat Paradox hierboven wel een Brother 2030 heeft staan die werkt, maar hij zegt er niet bij of hij hem via een Airport Express heeft gekoppeld… En hij hoeft geen drivers te installeren omdat die al geinstalleerd zijn, maar er zijn ook mensen (zoals ik) die de standaard drivers liever niet toevoegen (is namelijk al snel 700MB namelijk; Epson + HP + Brother + … ).

Hoop dat ie het doet!

2030 werkt perfekt via Airport en ook over het netwerk, Brother zit fysiek aan de G4, iMac print via het netwerk, iBook via Airport echt super...

Pfieuw! blij dat te horen Applemoes!

Ik krijg 'm morgen binnen! Thanx! :stuck_out_tongue:

Dennis,

Ik heb een HL-1430 van Brother, volgens mij een voorloper van de 2030. Die heb ik een tijd terug gekoppeld aan mijn interne netwerkje via een Linksys printerdriver, in feite een netwerkswitch met een extra USB-poort er op en een printspooler er in.

Na wat geëxperimenteer met drivers kreeg ik het voor elkaar de HL-1430 op die manier te koppelen aan al onze computers in het LAN, te weten twee MacOS X en één Windows XP.

Werkt als een tierelier, en het voordeel: omdat de printer niet aan een computer zit met USB, hoeft er nooit een extra computer aan te staan met printen. En draadloos printen via het Airport-stukje werkt ook vlekkenloos.

Mijn tip met uitgebreide instructies hierover op MacOSXHints.com vind je [b:8aee280ca4]hier[/b:8aee280ca4].