Laserwriter 4/600 PS wil miet meer printen onder OS X

Wie kan mij uit de brand helpen?

Ik heb een klassieke Apple LaserWriter 4/600 PS, maar een top printer.

Sinds ik OS X heb draaien, wil deze niet meer printen. Ik heb al bij Apple.com een oplossing proberen te vinden, maar kom er niet uit.

Ik heb een Beige G3, en de printer aangesloten via de printerpoort.
Moet dat anders? Of wat is de beste oplossing?

Tevens wil ik de printer toegankelijk maken voor mijn collega’s die op een Windows Millenium en Windows 98 machines werken, hoe moet ik dat doen? We zijn verbonden via ethernet met een US Robotics router/hub. (USR8000, Version V1.25)

Ook heb ik nog een oud beestje staan, kan ik hier een printer server van maken? Power PC 7200/90.

Gaarne advies.

iBob

de 4/600 werkt onder osx alleen maar via USB of ethernet. met een Farallon EtherMac printadapter werkt de 4/600 prima. Het is een eenvoudige maar degelijke storingsvrije printer. ik heb het ding inmiddels 5,5 jaar en draait als een tierelier.

je zou ook nog is kunnen kijken of je een ethernet kaart kan vinden voor deze printer, die gaan meestal over de toonbank voor rond de 50 euro,..

als iemand nog een Laserjet 4/600 in de aanbieding heeft laat het ff weten, ik zoek er namelijk een!! waar moet ik opletten met type nummers als ik er onder tien me wil printen HP LJ 4m of mp of s …?

Hs-L